joi, 2 aprilie 2015

Săptămâna 25 - Sărbătoarea Paştelui (a IV-a oră)

Sunetul â. Literele â şi Â. Joc de rol: la biserică.

Azi la CLR am discutat despre obiceiul de Paşti al oamenilor de a se duce la biserică la miezul nopţii pentru "a lua lumină". 


Am făcut distincţia între lumânare şi candelă învăţând părţile lor componente (lumânarea e făcută din ceară şi are în partea de sus un fitil, iar candela este la fel ca o lumânare numai că e pusă într-un pahar de plastic sau de sticlă cu un capac de metal ce are găurele pentru a lăsa aerul să pătrundă înauntru şi să întreţină arderea). Am precizat ce se întâmplă cu ceara lumânării atunci când flacăra ajunge la ea. 


Am discutat de asemenea despre minunea luminii sfinte de la Ierusalim, despre motivul pentru care oamenii aprind lumânările la biserică de Paşte şi despre cum se comportă unii cu alţii creştinii în această perioadă a anului. 


Am citit cuvintele ce însoţeau imaginile din manual, am încercuit literele "â" şi "Â" din acestea şi am colorat bulina corespunzătoare cuvintelor care nu conţineau litera "â". Am intuit imaginea din manual şi am reconstituit posibilul dialog între cei doi copii. Am citit cuvintele propuse în manual, le-am format pe alfabetar, le-am scris pe caietul cu foaie velină, apoi am trasat cu creionul peste literele scrise cu linie punctată scriind astfel cuvintele date.


Paştele - sărbătoarea sufletului. Transformarea unei probleme de adunare în problemă de scădere şi invers. 

La MEM am discutat despre credinţa oamenilor că Iepuraşul de Paşte aduce cadouri în special copiilor. 


Am rezolvat problemele propuse, apoi am compus şi rezolvat altele transformând problemele de adunare în probleme de scădere şi invers. Am observat ca adunarea este operaţia opusă scăderii, iar scăderea este operaţia opusă adunării. Am învăţat astfel, intuind imaginile din manual, modalitatea prin care ne putem verifica dacă am rezolvat corect un exerciţiu prin efectuarea probei acestuia folosind operaţia opusă celei date. Pentru a ne fixa aceste cunosştinţe am compus, rezolvat şi verificat cu ajutorul probei două adunări şi două scăderi.


 Trăire şi manifestare emoţională. Starea de bine. Emoţii de bază - frică, furie. Vesel - furios - schimbări de fizionomie. 

La DP am ascultat povestea "Prinţul întunericului" din care am învăţat că nu trebuie să ne fie frică de întuneric fiindcă obiectele sunt aceeleaşi şi pe întuneric şi pe lumină. Ne speriem fiindcă ne imaginăm că obiectele au altfel de forme în intuneric. Am aflat de asemenea că unele lucruri precum licuricii sau stelele nu pot fi văzute decât pe întuneric. Am discutat despre ce simţim atunci când ne este frică şi despre modalităţile de a ne calma pentru a ne trece acest sentiment. Am spus fiecare de ce ne este frică şi am încercat să găsim soluţii pentru a ne putea controla această emoţie. În finalul lecţei am colorat cele două personaje ale textului audiat: iepurele şi ariciul.

 La AVAP am realizat un suport de ou dintr-o rolă de la hârtia igienică folosind tehnicile de colorare a oului, decupare a şablonului dat, asamblare, lipire şi decorare.

 

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu





pe blogul clasei pregătitoare B Bobocei din
Şcoala Gimnazială nr. 59

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Violation Search