vineri, 24 aprilie 2015

Săptămâna 26 - Să ocrotim natura! (a V-a oră)

Azi la CLR am repetat sunetele "h" şi "p" şi literele "h", "H", "p" şi "P" învăţate în această săptămână. Pentru aceasta am numărat mai întâi în  poezia literei "H" cuvintele din fiecare vers, apoi am repetat în cor versurile poeziei: "Căţeluşul Ham-Ham-Ham / Latră la hipopotam. / Hoinăreşte la vânat, / Horia haină i-a luat.", mutând degetul de la un cuvânt la altul. Am făcut acest exerciţiu pentru a ne obişnui cu modalitatea de scriere şi citire de la stânga la dreapta şi pentru a ne antrena memoria fotografică prin asocirea vizuală a cuvântului rostit cu modul lui de scriere. Am încercuit cu roşu literele "h" şi cu albastru literele "H" întâlnite în versurile poeziei şi în cuvintele asociate imaginilor propuse în caietul "Alfabetul ştrengărel". Am colorat bulina corespunzătoare literei "h" din denumirea unor imagini şi am trasat conturul literelor "h" şi "H" în caietul "Alfabetul ştrengărel" şi în cel de semne grafice.
Am numărat cuvintele din versurile poeziei literei "P": "Prin pădurea din poveste / Toţi piticii dau de veste: / Primăvara pleacă-acum, / Vara ne-a prins iar pe drum!", apoi pentru a o învăţa am repetat-o în cor mutând degetul de la un cuvânt la altul. Am încercuit cu roşu literele "p" şi cu albastru literele "P" întâlnite în versurile poeziei şi în cuvintele asociate imaginilor propuse în caietul "Alfabetul ştrengărel". Am colorat bulina corespunzătoare literei "p" din denumirea unor imagini şi am trasat conturul literelor "p" şi "P" în caietul "Alfabetul ştrengărel" şi în cel de semne grafice.
În finalul lecţiei am colorat literele "h" şi "H" model cu roşu şi le-am împodobit cu obiecte a căror denumire începea cu "h": hamac, harpă, haină, etc, am colorat literele "p" şi "P" cu portocaliu şi le-am împodobit cu obiecte a căror denumire începea cu "p": puncte, pahare, pătrate, pisici etc, apoi am colorat cum am vrut literele "h", "H", "p" şi "P" cu chip din caietul "Alfabetul ştrengărel".

Preţuieşte natura! Numerele naturale de la 0 la 20 (comparare, ordonare, vecini, compunere, descompunere).

La MEM am realizat corespondenţa de 1 la 1 între elementele mulţimilor date şi am colorat caseta din dreptul grupei cu mai multe elemente. Am desenat tot atâţia saci menajeri câţi copii se aflau în imaginea dată în manual (8). Am completat spaţiile libere cu vecinii numerelor date, apoi am încercuit dintre aceştia pe cei mai mari ca 6 şi mai mici ca 17. Am rezolvat pe caietul cu foaie velină câteva exerciţii fiind atenţi nu numai la rezolvarea propriu-zisă a acestora, ci şi la aşezarea corectă în pagină. Am colorat casetele cu numere mai mari decât 10, apoi mai mari decât 16, apoi mai mari decât 13 şi mai mici decât 18. Am ordonat crescător, apoi descrescător numerele date (5, 19, 14, 4, 15, 9). Am descompus câteva numere în zeci şi unităţi (15 = 10 + 5 adică o zece + 5 unităţi; 11 = 10 + 1; 12 = 10 + 2; 20 = 10 + 10; 17 = 10 + 7), apoi am compus numerele unind la loc zecile cu unităţile (10 + 3 = 13 fiindcă o zece + 3 unităţi rezultă numărul 13; 4 + 10 = 14 observând că nu are împortanţă unde se află zecea, în exerciţiul acesta cele 4 unităţi + o zece formau numărul 14; 10 + 8 = 18; 6 + 10 = 16; 10 + 9 = 19).


La MM am învăţat cântecul "Dacă vesel se trăieşte" pe care l-am cântat în cor, pe echipe şi în lanţ cu acompaniament ritmic prin efectuarea mişcărilor specifice melodiei şi melodico-vizual prin vizionarea unui videoclip. Am cântat mai întâi varianta vocală care avea următoarele mişcări specifice: bătaie din palme, pocnire din degete, bătaie cu palmele pe genunchi, bătaie în podea cu un picior şi cu celălalt, iar la final combinarea tuturor acestor mişcări. Am cântat apoi varianta cu acompaniament urmărind mişcările din videoclip. La finalul lecţiei am desenat pe caietul cu foaie velină personajele care dansau în viedeoclipul prezentat.



"Dacă vesel se trăieşte"

I. Dacă vesel se trăieşte, bate aşa
   Dacă vesel se trăieşte, bate aşa
   Dacă vesel se trăieşte, unul altuia zâmbeşte
   Dacă vesel se trăieşte, bate aşa. - bătaie din palme

II. Dacă vesel se trăieşte, fă aşa
    Dacă vesel se trăieşte, fă aşa
    Dacă vesel se trăieşte, unul altuia zâmbeşte
    Dacă vesel se trăieşte, fă aşa. - pocnire din degete

III. Dacă vesel se trăieşte, calcă aşa
     Dacă vesel se trăieşte, calcă aşa
     Dacă vesel se trăieşte, unul altuia zâmbeşte
     Dacă vesel se trăieşte, calcă aşa. - bătaie în podea cu un picior

IV. Dacă vesel se trăieşte, bine e
     Dacă vesel se trăieşte, bine e
     Dacă vesel se trăieşte, unul altuia zâmbeşte
     Dacă vesel se trăieşte, bine e. - bătaie din palme + pocnire din degete
    
 
    Dacă vesel se trăieşte, unul altuia zâmbeşte
    Dacă vesel se trăieşte, bine e, bine e. - săritură pe două picioare

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu





pe blogul clasei pregătitoare B Bobocei din
Şcoala Gimnazială nr. 59

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Violation Search