luni, 6 aprilie 2015

Săptămâna "Şcoala Altfel. Să ştii mai multe, să fii mai bun" - LUNI

1. Poveştile ne-nvaţă 

Am vizionat filmul animat "Aventurile lui Pinocchio" şi am discutat pe marginea acestuia subliniind faptul că nu este bine să minţim, să furăm, să nu ascultăm de părinţi sau de cei ce ne vor binele, să vorbim cu străinii şi să ne încredem în promisiunile lor mincinoase şi nu în ultimul rând am învăţat că şcoala este foarte importantă şi nu trebuie să renunţăm la ea în favoarea altor activităţi aparent mai uşoare sau mai distractive, activităţi care nu au însă o finalitate importantă aşa cum are şcoala, scopul acestora fiind doar pur recreativ.

Pentru vizionarea filmului selectaţi linkul albastru de mai jos şi după ce aţi apăsat pe click dreapta, alegeţi opţiunea Open Link:  

https://www.youtube.com/watch?v=ztCqBqADQGw


2. Siguranţa copiilor 

Am discutat pe marginea materialelor PPS prezentate de d-nul inspector Bocan Aurelian de la Poliţia Capitalei reţinând aspecte legate de siguranţa copiilor, dar şi idei despre comportamentul corect. Astfel am descoperit dintr-un material de unde vine expresia "cu musca pe căciulă", am ascultat "Povestea fetiţei care l-a luat pe NU în braţe", am învăţat dintr-un alt material intitulat "Să fim mai buni" că atunci când rănim sentimentele cuiva prin vorbe sau comportamente inadecvate urmele acestor răni rămân în sufletul acelei persoane chiar dacă ne-am cerut scuze ulterior. Rănile din suflet sunt comparabile găurilor rămase în uşă după ce băiatul din materialul prezentat a scos cuiele bătute pentru fiecare faptă rea pe care o făcuse. Am spus fiecare ce fapte bune sau rele am făcut în ultimul timp. Am discutat în finalul lecţiei, bazându-ne pe poveştile "Aventurile lui Pinocchio" şi "Capra cu trei iezi", despre cât de important este să ascultăm de părinţi şi că niciodată nu trebuie să deschidem uşa străinilor, să intrăm în vorbă cu ei  sau să îi credem atunci când ne spun că părinţii noştri ne-au trimis vorbă prin ei să mergem undeva sau să le dezvăluim anumite secrete ale familiei.

 
3. Sănătatea - cea mai de preţ comoară 

Am discutat pe marginea materialului PPS prezentat de d-na dr. Adriana Andrei cu privire la acordarea primului ajutor în diferite situaţii: înţepături de albine, arsuri, entorse, fracturi, muşcături de animale, tăieturi, sufocare. Am dat exemple din experienţa personală şi am adresat d-nei dr. întrebări referitoare la tema propusă.


4. Micul ecologist 

Am discutat pe baza unui material PPS despre ce sunt deşeurile, ce înseamnă reciclarea selectivă şi care este codul de culori pentru reciclarea deşeurilor.



Am aflat în cât timp se degradează natural diferite materiale şi am reţinut că plasticul şi sticla se degradează în mii de ani, de aceea ele nu trebuie aruncate în ape sau în locuri neamenajate. Am învăţat care sunt etapele reciclării, dar şi culorile specifice diferitelor tipuri de deşeuri. La noi în ţară se folosesc pentru colectarea selectivă trei tipuri de containere: cel albastru - hârtie, cel galben - plastic şi metal şi cel verde - sticlă de orice culoare. 


În afară de acestea am aflat că mai există încă două şi anume: containerul gri - pentru deşeuri reziduale, metalice precum: saci de aspirator, scutece, vată, porţelan, faianţă, tapet etc şi containerul maro - pentru deşeuri biodegradabile precum: resturi de legume, fructe, resturi de mâncare, oase, iarbă, flori, frunze uscate. Am reţinut modul corect de reciclare al materialelor, că este important ca în cazul recipientelor din sticlă să le fie îndepărtat capacul ce este de obicei din plastic sau metal şi că recipientele din carton sau plastic ar trebui  presate pentru a ocupa mai puţin spaţiu. Am văzut diferite întrebuinţări ale materialelor reciclabile: din dopuri de plastic s-a făcut un scaun, din partea de jos a sticlelor de plastic s-a realizat o veioză, din borcane s-au făcut vaze sau suporturi de creioane, din hârtie s-a realizat o rochie sau dintr-o cutie de aluminiu s-a creat o maşinuţă. În finalul lecţiei am sortat în trei cutii ce reprezentau cele trei containere, deşeurile pe care le-am adus special pentru această activitate. Analizând cutiile am sesizat faptul că s-au strâns mai multe obiecte din plastic, metal şi hârtie decât din sticlă.


0 comentarii:

Trimiteți un comentariu





pe blogul clasei pregătitoare B Bobocei din
Şcoala Gimnazială nr. 59

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Violation Search