joi, 23 aprilie 2015

Săptămâna 26 - Să ocrotim natura! (a IV-a oră)

Sunetul p. Literele p şi P Modificarea unei poveşti audiate (modificarea finalului).

Azi la CLR am  ascultat un fragment din povestea "Crăiasa Zăpezii" după H. Ch. Andersen, am răspuns la întrebări legate de text, apoi am compus lectura în continuare printr-o povestire colectivă (fiecare am adăugat câte o idee pentru a continua firul logic al poveştii). 


Pentru a afla dacă finalul poveştii ales de noi coincide cu finalul adevărat al textului original am ascultat o povestire pe scurt a textului integral.



Am observat că textul original al lui H. Ch. Andresen stă la baza filmului animat 3D "Regatul de gheaţă" ("Frozen") şi am descoperit câteva puncte comune, dar şi diferenţe între povestea lui Andersen şi filmul Disney: Crăiasa Zăpezilor e întruchipată de regina Elsa amândouă având puterea de a transforma prin atingere totul în gheaţă, apare renul ca şi personaj secundar, gheaţa cuprinde inima băiatului în poveste şi a Annei în film, iar sărutul are menirea să topească această gheaţă numai că în poveste sărutul izbăvitor vine de la prietena băiatului, Gretchen, iar în film vine chiar de la regina Elsa, care prin gestul făcut o salvează pe sora ei, Anna.


Am încercuit litera "p" în textul din manual, apoi am colorat bulina corespunzătoare acestui sunet din denumirea imaginilor date. Am citit pe litere şi silabe cuvintele propuse în manual, le-am format pe alfabetar, le-am scris pe caietul cu foaie velină formând o coloană de cuvinte, apoi am trasat cu creionul peste literele punctate pentru a scrie cuvintele şi în manual. 


Reguli de ocrotire a naturii! Numerele naturale de la 0 la 20 (comparare).

La MEM am observat imaginile din manual şi am spus ce reguli de ocrotire a naturii respectă copiii din imagini. De asemenea am adăugat idei referitoare la regulile pe care le respectăm noi pentru a ocroti natura. Am numărat oral crescător şi descrescător de la 0 la 20, am completat şirul crescător al numerelor cu cele lipsă, am desenat atâtea obiecte câte ne indica numărul, apoi am învăţat modalitatea de a compara două numere pentru a vedea care este mai mare şi care este mai mic. 
Astfel, dacă avem de comparat două numere din care unul are o cifră, iar celălalt are două cifre, numărul mai mare va fi cel de două cifre, iar cel mic va fi cel de o cifră (ex: 5 e mai mic decât 10 fiindcă 5 are doar o cifră, iar 10 are două). Dacă avem de comparat două numere de două cifre comparăm mai întâi zecile între ele, adică prima cifră de la primul număr cu prima cifră de la al doilea număr. Dacă acestea sunt egale atunci comparăm unităţile, adică a doua cifră de la primul număr cu a doua cifră de la al doilea număr. Numărul mai mare va fi cel cu cifra unităţilor mai mare, iar numărul mai mic va fi cel cu cifra unităţilor mai mică (ex: 12 este mai mic decât 18 fiindcă primele cifre sunt egale la amândouă numerele: 1=1, iar a doua cifră de la primul număr: 2 este mai mică decât a doua cifră de la al doilea număr: 8). Dacă avem de comparat două numere de două cifre care au prima cifră a acestora diferită, va fi mai mare numărul care are prima cifră mai mare şi va fi mai mic numărul cu prima cifră mai mică (ex: 22 este mai mic decât 31 fiindcă atunci când comparăm primele cifre observăm că prima cifră de la primul număr: 2 este mai mică decât prima cifră de la al doilea număr: 3). Atunci când avem de comparat două numere de două cifre care au şi zecile (prima cifră a fiecăruia dintre ele) şi unităţile (a doua cifră a fiecăruia dintre ele) egale înseamnă că cele două numere sunt egale (ex: 15 este egal cu 15 fiindcă prima cifră e egală la ambele numere 1=1 şi a doua cifră e egală la ambele numere 5=5). Am încercuit numărul mai mic din perechile de numere propuse în manual la exerciţiul 4 aplicând regulile învăţate şi explicând oral alegerea făcută. Am compus mulţimile numărând elementele şi scriind numărul potrivit. Am exersat compararea numerelor prin efectuarea de exerciţii frontale la tablă.

Trăire şi manifestare emoţională. Starea de bine. Emoţii de bază - bucurie, tristeţe, frică, furie. 

La DP am ascultat povestea "Piatra strălucitoare" din care am învăţat că furia întunecă mintea şi ne face să acţionăm greşit. Cei doi căluţi de mare care erau foarte buni prieteni au ajuns să se certe, ba chiar să se şi bată din cauza unei pietre pe care au găsit-o. Spărgând piatra, acţiune ce simboliza distrugerea prieteniei lor, cei doi şi-au dat seama că au greşit şi în timp ce strângeau bucăţile rămase într-un bol de sticlă, au decis să se împace şi să ţină bolul acasă cu rândul. Piatra, fiind una fermecată, s-a refăcut cu timpul, la fel ca prietenia dintre cei doi.


La AVAP am realizat un colaj cu tematica "Câmp cu maci" folosind tehnicile de decupare, lipire şi pictură. Am împărţit pagina în două jumătăţi pe orizontală prin trasarea unei linii fine cu creionul, în partea de sus am dat cu lipici, apoi am presărat griş. Am scuturat caietul pentru a îndepărta surplusul de griş. Am aplicat lipici în partea de jos şi am presărat mălai. Am scuturat pentru a îndepărta surplusul de mălai. Am pictat cu culoare albastră peste stratul de griş pentru a realiza cerul. Am lipit peste stratul de mălai floricele decupate din hârtie glasată roşie (macii) şi paie simbolizând spicele de grâu.


0 comentarii:

Trimiteți un comentariu





pe blogul clasei pregătitoare B Bobocei din
Şcoala Gimnazială nr. 59

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Violation Search