vineri, 3 aprilie 2015

Săptămâna 25 - Sărbătoarea Paştelui (a V-a oră)

Azi la CLR am discutat despre Duminica Floriilor şi am ascultat câteva legende ale salciei deoarece creştinii aduc acasă de la biserică de Florii crengi de salcie în amintirea chinurilor la care a fost supus Iisus. Una dintre ele explica de ce salcia trăieşte în general pe lângă ape, iar celelalte două au reliefat legătura între salcie şi Iisus.







Am repetat apoi sunetele "b" şi "â" şi literele "b", "B", "â" şi "Â" învăţate în această săptămână. Am învăţat poezia literei "Â" din caietul "Alfabetul ştrengărel": "Din când în când eu mă gândesc, / La meseria pe care o doresc. / Profesor, medic sau tâmplar, / Câştigător voi fi şi ca zidar.", pe care am repetat-o oral în cor, apoi pe măsură ce spuneam fiecare cuvânt repetat, iar mai apoi recitat din memorie, mutam degetul de la un cuvânt la altul. Am făcut acest exerciţiu pentru a ne obişnui cu modalitatea de scriere şi citire de la stânga la dreapta şi pentru a ne antrena memoria fotografică prin asocirea vizuală a cuvântului rostit cu modul lui de scriere. Am încercuit cu roşu literele "â" şi cu albastru literele "Â" întâlnite în versurile poeziei şi în cuvintele asociate imaginilor propuse în caietul "Alfabetul ştrengărel". Am colorat bulina corespunzătoare literelor "â" şi "b" din denumirea unor imagini şi am trasat conturul literelor "â", "Â", "b" şi "B" în caietul "Alfabetul ştrengărel" şi în cel de semne grafice. Am colorat cu ce culori am dorit literele model "â", "Â", şi  literele cu chip.

Creştere şi dezvoltare. Aflarea unui termen necunoscut folosind metoda balanţei. 

La MEM am discutat despre etapele de creştere şi dezvoltare ale omului. Am numerotat în ordine crescătoare în funcţie de vârstă imaginile ce înfăţişau diferite etape din viaţa unui bărbat. Am încercuit copilul care are vârsta cea mai apropiată de a noastră (doar băieţii). Am numerotat apoi în ordine descrescătoare în funcţie de vârstă imaginile ce înfăţişau etapele de dezvoltare din viaţa unei femei.  Am încercuit copilul care are vârsta cea mai apropiată de a noastră. (doar fetele). 
Am descoperit instrumentul de măsură numit "balanţă", pe care l-am analizat şi am învăţat care-i sunt părţile componente (stativ, două braţe, două talere, ac indicator) şi cum funcţionează (atunci când cantităţile puse în cele două talere sunt egale atunci braţele balanţei sunt la orizontală / în echilibru, iar dacă într-unul dintre talere este o cantitate mai mare decât în celălalt atunci acesta va fi mai greu şi va fi poziţionat mai jos faţă de cel în care este o cantitate mai mică, fiind mai uşor).


Am rezolvat intuind imaginile din manual problemele propuse prin desenarea a atâtor ouă / mere câte erau nevoie pentru ca în cele două talere ale balanţei să fie un număr egal de elemente şi scrierea numărului corespunzător în căsuţa dată. La finalul lecţiei am desenat pe caietul cu foaie velină două balanţe: una aflată în echilibru şi una în care cantităţile aflate în cele două talere erau diferite.


La MM am învăţat cântecul "Duminica Floriilor" pe care l-am interpretat în cor, pe grupe şi în lanţ cu acompaniament melodico-vizual prin vizionarea unui videoclip.


 "Duminica Floriilor"

 I. Duminica Floriilor,
    Ziua bucuriilor,
    Vesteşte iar pe Fiul Blând,
    Că vine Paştele curând.

II. Ce feerie, câmpia învie,
    Mii de izvoare în soare sclipesc,
    La porţi sunt ramuri, muşcate la geamuri
    Şi din stupine albine roiesc.

III. Duminica Floriilor,
      Dragostea copiilor,
      Pe unde trec cei mititei,
      Numai păsări, flori şi miei.

IV. Senin e cerul, plăcut e Prierul,
     E primăvară în ţară din nou,
     Sus pe-o cărare, spre munte, în zare,
     Punctează cerbul superbul tablou.

   Duminica Floriilor X 3

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu





pe blogul clasei pregătitoare B Bobocei din
Şcoala Gimnazială nr. 59

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Violation Search