miercuri, 22 aprilie 2015

Săptămâna 26 - Să ocrotim natura! (a III-a oră)

Sunetul p. Literele p şi P Identificarea, dintr-un şir, a cuvintelor care încep / se termină cu sunetul p.

Azi la CLR am dat exemple de cuvinte care încep cu sunetul "p", care îl au în interior sau care se termină cu acest sunet. Am scris un "X" lângă imaginile care ilustrau fiinţe a căror denumire începea cu sunetul "p". Am vizionat "Povestea literei P" de pe CD-ul "Alfabetul din poveşti" de la Editura Edu şi am reţinut asemănarea literei "P" cu jumătatea de copac ce a rămas în picioare după ce fulgerul a despicat arborele în două. Am intuit literele "P" şi "p" precizând elementele grafice componente şi ordinea corectă a desenării / scrierii acestora ("P" - o linie verticală scrisă de sus în jos şi un semicerc pornit din colţul de sus până la mijlocul liniei verticale, aşezat în partea din dreapta sus a acesteia; "p" - o linie verticală scrisă de sus în jos şi un semicerc pornit puţin mai jos decât capătul liniei verticale, ajungând până la mijlocul acesteia, fiind aşezat în partea dreaptă sus a liniei verticale). Am observat pe o fişă demonstrativă modalitatea diferită de scriere a literelor "P" şi "p" în funcţie de tipul de scris ales.



Am observat că litera "p" se aseamănă cu literele "b" şi "d". Am colorat  / încercuit cu albastru litera "P" şi cu roşu litera "p" pe o fişă dată şi pe o foaie dintr-un ziar / revistă. Am încercuit literele "P" şi "p" din cuvintele date în manual, apoi am discutat despre regulile de ocrotire a naturii pentru a putea beneficia de obiectele din imagini. Am trasat cu creionul peste liniile punctate, scriind literele învăţate după model. Am colorat apoi literele duble din manual. 

Trăire şi manifestare emoţională. Starea de bine. Emoţii de bază - bucurie, tristeţe, frică, furie. 

La DP am intuit imaginile din manual şi am desenat pentru fiecare în parte câte un chip ce avea expresia potrivită. Am colorat chipul care ni se potriveşte şi am discutat despre ce trebuie să facă copiii pentru a avea o stare de bine. Am jucat jocul "Oglinda emoţiilor" în cadrul căruia un copil afişa o emoţie, iar cel ce se afla în pereche cu el, jucând rolul unei oglinde, trebuia să imite acea emoţie. Clasa avea de ghicit ce emoţie au afişat cei doi. Am observat o imagine şi fiecare dintre noi am spus câte un cuvânt care ne trecea prin minte la vederea respectivei imagini (Polul Nord, frig, gheaţă, zăpadă, urşi polari, foci, mose, vulpi polare, apă îngheţată, sloi etc.)

 
Am vizionat un material video în care era prezentată lectura "Povestea ursului cafeniu" de Vladimir Colin urmărind pe lângă acţiunea în sine, emoţiile pe care le are personajul principal: ursul Martin (tristeţe fiindcă este batjocorit de foci care spuneau că este murdar, dezamăgire fiindcă nu este acceptat de urşii albi, frică în momentul când rămâne singur pe sloiul de gheaţă, curaj când îl salvează pe puiul de urs şi bucurie şi împlinire, în final când este acceptat în rândul urşilor albi fără să mai fie judecat de aceştia pentru blana sa cafenie). Am discutat despre momentele care ne-au impresionat cel mai mult, am repetat şi reţinut concluzia poveştii sintetizată în cântecelul pe care îl cânta Martin: "Crezi că-mi pasă că te ştiu / Negru, alb sau cafeniu? / Inima să-ţi fie dreaptă. / Eu te judec după faptă!". În final am desprins învăţătura din acest text şi anume că nu este bine sau corect să judecăm pe cei de lângă noi pentru felul în care arată, ci mai bine ar fi să fim atenţi la felul în care ei se poartă şi la faptele pe care le fac. De asemenea faptul că cei de lângă noi sunt diferiţi nu este un motiv ca noi să-i respingem şi să nu-i acceptam. Extrapolind discuţia şi făcând trecerea de la lumea animalelor la cea a oamenilor, am învăţat că şi oamenii, la fel ca personajele din text, trebuie să se accepte şi să nu se judece între ei. 


Am audiat o poezie cu titlul "Deşi suntem diferiţi" pentru a sintetiza cele invăţate: "În clasa noastră sunt copii / Mai liniştiţi şi mai zglobii / Cu ochi căprui, cu ochelari, / Sportivi şi pictori, meşteri mari. / Sunt fete cu codiţe-n vânt, / Băieţi cu fotbalul în gând, / Matematicieni vestiţi / Şi pictori nemaipomeniţi. / Suntem înalţi sau potriviţi / Şi împreună învăţăm. / Suntem atât de diferiţi / Şi totuşi, noi ne acceptăm." şi ne-am identificat regăsindu-ne în versurile ei.

 La MM am învăţat cântecul "Noi suntem piticii" pe care l-am interpretat în cor, pe grupe, cu acompaniament ritmic prin bătăi în bancă cu creioanele sau palma şi melodico-vizual prin vizionarea unui videoclip.

 
 Noi suntem piticii

R. Noi suntem piticii
    Piticii voinicii
    Piticii bărboşii
    Cu scufiţe roşii.

I. Mergem în pădure
   După fragi şi mure,
   După păsărele
   Să zburăm ca ele.

R. Noi suntem piticii
    Piticii voinicii
    Piticii bărboşii
    Cu scufiţe roşii.

II. Mergem pe cărare
    În pădurea mare
    După ciupercuţe
    Şï după frăguţe.

R. Noi suntem piticii
    Piticii voinicii
    Piticii bărboşii
    Cu scufiţe roşii.
III.  Mergem în pădure
      După fragi şi mure,
      După rândunele
      Să zburăm ca ele.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu





pe blogul clasei pregătitoare B Bobocei din
Şcoala Gimnazială nr. 59

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Violation Search