marți, 7 aprilie 2015

Săptămâna "Şcoala Altfel. Să ştii mai multe, să fii mai bun" - MARŢI

1. Mă descurc singur

Pentru dezvoltarea dexterităţii am exersat închiderea şi deschiderea nasturilor, am învăţat şi exersat cum se împătureşte un tricou cu mânecă scurtă şi unul cu mânecă lungă şi am învăţat apoi am exersat legarea şireturilor la pantofi (se trece şiretul din stânga peste cel din dreapta încât să formeze un "x", se introduce capătul din dreapta pe dedesubt prin bucla formată la baza "x"-ului şi se strânge, apoi se face o buclă din partea dreaptă a şiretului, partea din stânga se trece peste locul unde ţinem bucla cu mâna şi se întroduce pe dedesubt în cercul format la bază. Se apucă cele două funde şi se trag simultan fără a scoate capătul şiretului de tot prin cerc).


2. Hocus Pocus... 

Am participat activ la un program interactiv de magie susţinut de Magicianul Dodo sau cum i se mai spune Magicianul Comicus, ce a avut ca scop dezvoltarea atenţiei, a perspicacităţii, dar şi încurajarea copiilor de a lucra în echipă şi de a colabora în vederea realizării unui anume truc.



 3. Drepturile copilului

Am participat la o discuţie despre drepturile copilului susţinută de d-ra Livia Podea - voluntar al  Organizaţiei Salvaţi Copiii. Urmărind un material video am aflat care ne sunt drepturile şi de ce este bine ca aceste drepturi să ne fie respectate. 



Am completat informaţiile cu exemple din experienţa personală şi am adresat întrebări în legătură cu tema propusă. De asemenea am reţinut şi enumerat toate drepturile copilului despre care am discutat.


În finalul activităţii am urmărit trei materiale video din care am înţeles că violenţa naşte violenţă, adică acei copii care au vazut în familie acte de violenţă sau au fost chiar ei victime ale acesteia, atunci când vor creşte vor avea acelaşi tip de comportament agresiv. Acest comportament poate fi schimbat prin educaţie şi voinţa celui ce a fost supus violenţei în copilărie de a fi mai bun decât "modelele" pe care le-a avut. Din cel de-al doilea material am înţeles că în urma violenţelor în familie şi nu numai, rănile corpului se vindecă în timp, dar cele ale sufletului niciodată. Din ultimul videoclip am reţinut că părinţii sunt modelele copiilor lor şi trebuie ca aceştia să le ofere  mereu celor mici exemple de comportamente dezirabile şi demne de urmat.


 4. Jocurile copilăriei

Am participat la o probă de îndemânare în care trebuia să mergem de la un punct stabilit la altul ţinând în gură coada unei linguri în care se afla o minge de ping- pong. Scopul era să nu scăpăm mingea din lingură. 


Ne-am împărţit apoi în două echipe şi am jucat jocul "Ţară, ţară, vrem ostaşi". În cadrul acestui joc una dintre tabere strigă către cealaltă "Ţară, ţară, vrem ostaşi", cea de-a doua echipă strigă "Pe cine?", iar prima echipă strigă din nou numele copilului pe care îl vor. Acesta aleargă şi încearcă să treacă de "barajul" făcut de copiii care se ţin strâns de mâini. Dacă a reuşit să treacă se întoarce în echipa sa cu încă un "ostaş" de la echipa adversă, iar dacă nu reuşeşte va rămâne în acea echipă. Jocul este câştigat de echipa care rămâne cu mai mulţi ostaşi.


În urma jocului una dintre echipe a câştigat, iar cealaltă a pierdut. La final cele două echipe s-au întâlnit faţă în faţă la linia de mijloc a terenului, au dat mâna unii cu alţii, iar echipa învinsă a felicitat-o pe cea câştigătoare recunoscând că membrii ei au jucat mai bine. Acest exerciţiu a avut ca scop dezvoltarea spiritului de fair-play.


0 comentarii:

Trimiteți un comentariu





pe blogul clasei pregătitoare B Bobocei din
Şcoala Gimnazială nr. 59

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Violation Search