luni, 27 aprilie 2015

Săptămâna 27 - Universul (prima oră)

Sunetul g. Literele g şi G Identificarea, dintr-un şir, a cuvintelor care încep / se termină cu sunetul g.

Azi la CLR am ascultat lectura ilustrată "Povestea gâştelor" de George Coşbuc. Am discutat pe marginea textului audiat aflând posibilul motiv pentru care gâştele când văd o apă se năpustesc toate în ea pentru a căuta papucii pierduţi ai gâscanului, sau motivul pentru care gâştele se reped la picoarele oamenilor aşteptând ca aceştia să le spună unde sunt papucii gâscanului. Am  extras din text cuvinte care începeau cu sunetul "g": "gâscan", "gâşte", "ga-ga-ga" etc.


Am dat exemple de cuvinte care încep cu sunetul "g", care îl au în interior sau care se termină cu acest sunet. Am încercuit imaginile care se denumeau prin cuvinte ce începeau cu sunetul "g", am scris un "X" lângă imaginile care erau denumite prin cuvinte ce se terminau cu sunetul "g", apoi am despărţit în silabe cuvintele ce denumeau imaginile, trasând pentru fiecare silabă câte o liniuţă orizontală. Am desenat apoi pentru litere cerculeţe, marcând prin colorare poziţia sunetului "g" în cuvânt. Am vizionat "Povestea literei G" de pe CD-ul "Alfabetul din poveşti" de la Editura Edu şi am reţinut asemănarea literei "G" cu cifra 6 ce reprezenta scorul obţinut de găini în cadrul întrecerii cu gâştele şi asemănarea lui "g" cu cifra 9 ce reprezenta scorul obţinut de gâşte - scor cu care au şi câştigat întrecerea. Am intuit literele "G" şi "g" precizând elementele grafice componente şi ordinea corectă a desenării / scrierii acestora ("G" - un semicerc asemănător literei "C" continuat în partea de jos cu o linie orizontală; "g" - un semicerc asemănător literei "c" şi un bastonaş aşezat în dreapta acestuia). Am observat pe o fişă demonstrativă modalitatea diferită de scriere a literelor "G" şi "g" în funcţie de tipul de scris ales.



Am colorat  / încercuit cu albastru litera "G" şi cu roşu litera "g" pe o fişă dată şi pe o foaie dintr-un ziar / revistă. Am trasat cu creionul peste liniile punctate scriind literele învăţate după model. Am colorat apoi literele duble din manual. 

Pământul. Numerele naturale de la 20 la 31 (formare).

La MEM am discutat pe baza unui material PPS şi a unui material video despre galaxia noastră Calea Lactee, despre Sistemul Solar şi despre planeta Pământ. Urmărind şi planşe model am descoperit că fiecare planetă se deplasează pe orbita ei în jurul Soarelui, că Pământul este a treia planetă de la Soare şi a cincea a mărime din Sistemul Solar, că este singura planetă locuită fiindcă este suficient de departe de Soare să nu fie arsă şi suficient de aproape de el pentru a nu fi îngheţată, că se mai numeşte Terra sau Planeta Albastră fiindcă din spaţiu se vede ca o bilă albastră, suprafaţa apelor fiind de peste 70 % din suprafaţa totală şi că Pământul are forţă de gravitaţie care atrage toate corpurile păstrând totodată apa în stare lichidă. Am aflat de asemenea că Terra se învârte în jurul Soarelui timp de 1 an şi în jurul axei sale în 24 de ore (o zi).



Am repetat numeraţia până la 20 folosind pentru exemplificare beţişoare colorate şi am reţinut faptul că cifrele sunt de la 0 la 9, iar de la 10 în sus se numesc numere. Pentru înţelegerea mecanismului formării numerelor de la 20 la 31 am urmărit acelaşi algoritm pe care l-am folosit şi în cazul formării numerelor 11- 20. Am pornit de la cele două zeci deja formate şi am mai adăugat pe rând câte un beţişor (o unitate) citind numerele scrise pe tablă: 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 şi precizând câte zeci şi câte unităţi au fiecare. Am observat că în cazul acestor numere nu se mai citesc unităţile prima oară, folosindu-se formula "sprezece", ci se citesc mai întâi zecile şi apoi se foloseşte formula "şi unu", "şi doi", "şi trei" etc.


În momentul în care în afară de cele două zeci legate cu elastic am mai strâns încă 10 unităţi, le-am legat şi pe acestea formând a treia zece. La cele trei zeci formate am mai adăugat o unitate şi am format numărul 31.


În finalul lecţiei am numărat elementele imaginii din manual, am scris numărul corespunzător în căsuţele date, apoi am colorat cu albastru caseta ce conţinea numărul cel mai mare.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu





pe blogul clasei pregătitoare B Bobocei din
Şcoala Gimnazială nr. 59

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Violation Search