marți, 21 aprilie 2015

Săptămâna 26 - Să ocrotim natura! (a II-a oră)

Sunetul h. Literele h şi H. Repovestirea unor fragmente din poveşti audiate, cu reproducerea intonaţiei. Exprimarea îngrijorării faţă de evenimente, persoane, lucruri cunoscute.

Azi la CLR am audiat mai întâi un scurt fragment din lectura "Cioc! Cioc! Cioc!" după Emil Gîrleanu, am povestit pe baza acestui text întâmplările, precizând ce s-ar întmpla dacă oamenii ar tăia mulţi copaci din pădure, apoi ne-am manifestat îngrijorarea faţă de distrugerea de către oameni, prin aceste acţiuni dăunătoare, a habitatului animalelor, dar şi a mediului înconjurător. Am audiat întreaga lectură "Cioc! Cioc! Cioc!" de Emil Gîrleanu din volumul "Din lumea celor care nu cuvântă" pentru a afla şi alte detalii ale întâmplării. 




Am discutat despre ce se poate face din hârtie pornind de la imaginea dată în manual. Am despărţit în silabe cuvântul "hârtie" şi am precizat care silabă avea două litere rostindu-le, care avea o literă şi care avea trei litere. Am intuit imaginile de la exerciţiul 2 şi am reprezentat grafic silabele şi literele fiecărui cuvânt. Am citit pe litere şi silabe cuvintele propuse în manual, le-am format pe alfabetar, le-am scris pe caietul cu foaie velină, apoi am trasat cu creionul peste literele punctate scriind astfel cuvintele şi în manual.


Efecte negative ale acţiunii omului. Numerele naturale de la 0 la 20 (fornare, ordonare)

La MEM am discutat despre efectele nocive pe care le au unele acţiuni ale oamenilor ce dăunează mediului înconjurător. Am intuit imaginea din manual şi am descoperit că din cauza poluării apei tot mediul înconjurător a avut de suferit: peştii au murit, păsările de asemenea, plantele s-au ofillit, iar copacii s-au uscat. Am numărat elementele din imaginea dată şi am scris numărul corespunzător acestora în căsuţele potrivite. Ne-am reamintit modul de formare a numerelor de la 11 la 20, am numărat crescător şi descrescător de la 0 la 20, apoi am răspuns oral la diferite întrebări  precum: Ce număr se află înaintea lui 15? Ce număr se află după 18? Care ste penultimul număr numărând de la 20 înapoi? Dar antepenultimul? Am scris pe caietul cu foaie velină numerele de la 10 la 20, apoi am scris dedesubtul lor cifrele de la 0 la 9 alăturându-le acestora câte o căsuţă. Cerinţa exerciţiului era să numărăm şi să scriem în căsuţele desenate de câte ori apare cifra 0 în numrele de la 10 la 20 scrise, apoi de câte ori apare cifra 1, cifra 2, cifra 3, cifra 4, cifra 5, cifra 6, cifra 7, cifra 8 şi cifra 9.


La AVAP am realizat cutiuţa pentru agrafe / nasturi folosind tehnicile de decupare după şablon, îndoire, lipire, colorare, desenare.


0 comentarii:

Trimiteți un comentariu





pe blogul clasei pregătitoare B Bobocei din
Şcoala Gimnazială nr. 59

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Violation Search