marți, 28 aprilie 2015

Săptămâna 27 - Universul (a II-a oră)

Sunetul g. Literele g şi G Audierea unei poveşti.

Azi la CLR am ascultat un fragment din lectura "Soarele şi omuleţii de zăpadă" după Herta Wilk şi Mioara Cremene. Am discutat pe baza textului reţinând descrierea oamenilor de zăpadă. Am încercuit cu mov litera "g" şi cu maro litera "G" din poveste. Am citit cu ajutor cuvintele care le conţineau (în cazul în care "g" intra în componenţa unui grup de litere: ex:  "ghe"). Am imitat animalele din imagini observând că porcul scoate fie sunetul "guiţ", fie "groh", că gâsca face "ga, ga, ga" şi că pintenatul cocoş strigă întruna "cucurigu". În cazul primilor doi sunetul scos începea cu "g", pe când în cazul cocoşului "g" se afla în interior. Am numărat mai întâi în  poezia literei "G" cuvintele din fiecare vers, apoi am repetat în cor versurile poeziei citind cuvintele pe litere şi silabe: "Gogu, Grig şi cu Găbiţa / Au terminat grădiniţa. / Şi-alergând după un greier / Au găsit în iarbă-un fluier.", mutând degetul de la un cuvânt la altul. Am făcut acest exerciţiu pentru a ne obişnui cu modalitatea de scriere şi citire de la stânga la dreapta şi pentru a ne antrena memoria fotografică prin asocirea vizuală a cuvântului rostit cu modul lui de scriere. Am încercuit cu roşu literele "g" şi cu albastru literele "G" întâlnite în versurile poeziei şi în cuvintele asociate imaginilor propuse în caietul "Alfabetul ştrengărel". Am colorat bulina corespunzătoare literei "g" din denumirea unor imagini şi am trasat conturul literelor "g" şi "G" în caietul "Alfabetul ştrengărel" şi în cel de semne grafice. În finalul lecţiei am citit pe litere şi silabe cuvintele din manual, am trasat cu creionul peste linia punctată scriind cuvintele, apoi am colorat cu galben literele model şi cum am dorit pe cele cu chip.

Soarele. Numerele naturale de la 20 la 31 (ordonare, vecini). 

La MEM am discutat despre Soare şi am aflat pe baza unor materiale PPS şi a unor imagini model că este o stea de mărime medie şi că viaţa pe Pământ nu ar fi posibilă în absenţa căldurii şi luminii Soarelui. Am înţeles de asemenea, urmărind materialul ce prezenta planetele şi stelele în ordinea mărimii acestora, că deşi Soarele este gigant faţă de planetele din sistemul solar, el este infinit mai mic decât alte stele. Am sesizat diferenţa dintre planete şi stele: planetele nu au lumină proprie, pe când stelele au.

 




Am intuit imaginea din manual precizând cine are nevoie de Soare şi de ce. Am numărat elementele imaginii şi am scris cifra corespunzătoare în căsuţa potrivită. Am completat căsuţele libere cu vecinii unor numere date, am colorat din 2 în 2 numărând descrescător de la bila 31, am numărat crescător de la 20 la 31 citind numerele impare, apoi numrele pare. Am unit, în finalul lecţiei, punctele în ordinea crescătoare a numerelor asociate formând o stea şi un soare.

La AVAP am pictat după model Sistemul Solar. Am fost atenţi la culorile folosite şi la forma planetelor.


0 comentarii:

Trimiteți un comentariu





pe blogul clasei pregătitoare B Bobocei din
Şcoala Gimnazială nr. 59

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Violation Search