miercuri, 29 aprilie 2015

Săptămâna 27 - Universul (a III-a oră)

Sunetul ţ. Literele ţ şi Ţ Identificarea, dintr-un şir, a cuvintelor care încep / se termină cu sunetul ţ.

Azi la CLR am ascultat Fabula lui Esop "Vulpea şi ţapul" din care am înţeles că nu trebuie să ne încredem niciodată în sfatul unor oameni aflaţi la necaz pentru că s-ar putea să fim păcăliţi aşa cum ţapul a fost păcălit de vulpe care l-a atras şi pe el în necazul ei - acela de a fi blocată pe fundul unei fântâni, că nu este bine să ne lăsăm mintea întunecată de o nevoie de moment, aşa cum a făcut ţapul, care, fiindcă îi era sete, a sărit în fântână, negândindu-se cum va mai ieşi de acolo şi că mereu trebuie să ne gândim bine înainte de a face ceva. 



Pornind de la cuvântul "ţap" regăsit în titlul lecturii audiate, am dat exemple de cuvinte care începeau cu sunetul "ţ", care îl aveau în interior sau care se terminau cu acest sunet. Am colorat bulina corespunzătoare sunetului "ţ" din cuvintele ce însoţeau imaginile din manual. Am vizionat "Povestea literei Ţ" de pe CD-ul "Alfabetul din poveşti" de la Editura Edu şi am reţinut asemănarea literei "Ţ" cu ţurţurele din care cădeau picături - ţurţure care l-a ajutat pe ţăran să-i pună la punct pe consătenii lui şi să nu mai fie nevoit să plece. Am intuit literele "Ţ" şi "ţ" precizând elementele grafice componente şi ordinea corectă a desenării / scrierii acestora ("Ţ" - un "T" şi o virgulă orientată înspre stânga dedesubtul acestuia; "ţ" - un "t" şi o virgulă orientată înspre stânga dedesubtul acestuia). Am observat pe o fişă demonstrativă modalitatea diferită de scriere a literelor "Ţ" şi "ţ" în funcţie de tipul de scris ales, observând mai ales tipurile de virgule. Am reţinut de asemenea că literele "ţ, "Ţ" sunt specifice limbii române, ele neîntâlnindu-se în alte limbi.



Am colorat  / încercuit cu albastru litera "Ţ" şi cu roşu litera "ţ" pe o fişă dată şi pe o foaie dintr-un ziar / revistă. Am trasat cu creionul peste liniile punctate scriind literele învăţate după model. Am colorat apoi literele duble din manual. Am numărat mai întâi în  poezia literei "Ţ" cuvintele din fiecare vers, apoi am repetat în cor versurile poeziei citind cuvintele pe litere şi silabe: "Cântă ţapul la ţambal / Ţanţoş şi petrecăreţ. / Pe tobă ţopăie-un ţânţar, / La trompetă-i un ţestos isteţ.", mutând degetul de la un cuvânt la altul. Am încercuit cu roşu literele "ţ" şi cu albastru literele "Ţ" întâlnite în versurile poeziei şi în cuvintele asociate imaginilor propuse în caietul "Alfabetul ştrengărel". Am colorat bulina corespunzătoare literei "ţ" din denumirea unor imagini şi am trasat conturul literelor "ţ" şi "Ţ" în caietul "Alfabetul ştrengărel" şi în cel de semne grafice. În finalul lecţiei am colorat cum am dorit literele "ţ", "Ţ" model şi cu chip.

Interacţiuni simple cu fiinţe şi obiecte familiare. Persoane preferate şi caracteristicile acestora.

La DP am discutat despre membrii familiei noastre pe care îi preferăm şi despre acei membri pe care nu îi preferăm, motivând alegerile făcute. Am desenat o inimioară, în desenul din manual, lângă membrii familiei preferaţi de noi. Am desenat apoi un cadou pentru acel membru preferat al familiei noastre şi în cazul în care exista, un cadou pentru acel membru al familiei pe care nu îl preferăm. Am ascultat textul "Prinţesa din turn" din care am învăţat că nu este bine şi nici corect să judecăm oamenii după aparenţele exterioare, ci trebuie să fim atenţi la sufletul şi la modul în care oamenii se poartă cu cei din jurul lor. 

 La MM am învăţat cântecul "Primăvara" pe care l-am cântat în cor, pe echipe, în dialog şi în lanţ cu acompaniament melodico-vizual prin vizionarea unui videoclip. Am desenat în finalul lecţiei o secvenţă din cântec pe caietul cu foaie velină.

 
"Primăvara"
  
R. Mii de albine, sute de fluturi,
    Zeci de copii, aleargă pe câmp.
    Mii de culori, sute de flori,
    Dar, doar una e "primăvara"!

I. Soarele apare, iarba răsare,
   Câmpu-nverzeşte, pomul-nfloreşte.
   Pasărea cântă, copilul zburdă,
   Ziua-i mai lungă şi noaptea mai scurtă.

R. Mii de albine, sute de fluturi,
    Zeci de copii, aleargă pe câmp.
    Mii de culori, sute de flori,
    Dar, doar una e "primăvara"! 

 I. Soarele apare, iarba răsare,
   Câmpu-nverzeşte, pomul-nfloreşte.
   Pasărea cântă, copilul zburdă,
   Ziua-i mai lungă şi noaptea mai scurtă.

 R. Mii de albine, sute de fluturi,
    Zeci de copii, aleargă pe câmp.
    Mii de culori, sute de flori,
    Dar, doar una e "primăvara"!
    Dar, doar una e "primăvara"!

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu





pe blogul clasei pregătitoare B Bobocei din
Şcoala Gimnazială nr. 59

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Violation Search