miercuri, 1 aprilie 2015

Săptămâna 25 - Sărbătoarea Paştelui (a III-a oră)

Sunetul â. Literele â şi  . Comportamentul personajelor. Evidenţierea unor modele de comportament. Folosirea unor cuvinte descriptive pentru a îmbogăţi o descriere.

Azi la CLR am precizat cum se numeşte ţara noastră, cum se numeşte poporul nostru, cum se numeşte limba pe care o vorbim şi cum se numesc locuitorii ţării noastre. Am observat că în cazul tuturor acestor cuvinte, ce reprezentau răspunsurile la întrebările de mai sus, sunetul "â" se afla în interiorul cuvintelor. Am mai dat alte exemple de cuvinte care au în interior sunetul "â". ("câine", "pâine", "mâine", "gâscă", "râs") Am înţeles faptul că sunetul "â" apare numai în interiorul cuvintelor şi că litera "Â" o putem întâlni tot în interiorul cuvintelor dacă acestea au fost scrise numai cu litere mari. Am vizionat  "Povestea literei Â" de pe CD-ul "Alfabetul din poveşti" de la Editura Edu şi am reţinut asemănarea literei "Â" cu îngheţata ce purta un coif pe cap pentru a nu se topi de la căldura soarelui. Am intuit literele "â" şi "Â" precizând elementele grafice componente şi ordinea corectă a desenării / scrierii acestora ("Â" - o literă "A" cu o căciuliţă ascuţită cu vârful în sus deasupra; "â" - o literă "a" cu o căciuliţă ascuţită cu vârful în sus deasupra). Am observat pe o fişă demonstrativă modalitatea diferită de scriere a literelor "Â" şi "â" în funcţie de tipul de scris ales.



Am colorat  / încercuit cu albastru litera "Â" şi cu roşu litera "â" pe o fişă dată şi pe o foaie dintr-un ziar / revistă. Am încercuit literele "â" şi "Â" din cuvintele asociate imaginilor de la exerciţiul 1 din manual, apoi am colorat bulina corespunzătoare sunetului "â". Am descoperit personajele ilustrate în imaginile din manual, le-am descris atât fizic, cât şi moral povestind despre comportamentul acestora. Am colorat bulina din dreptul personajelor care au un comportament demn de urmat. Am găsit cuvinte opuse pentru însuşiri ale personajelor de basm propuse. În finalul lecţiei am trasat cu creionul peste liniile punctate scriind literele învăţate după model. Am colorat apoi literele duble din manual.

Trăire şi manifestare emoţională. Starea de bine. Emoţii de bază - frică, furie. Vesel - furios - schimbări de fizionomie. 

La DP am discutat despre emoţiile de bază: frică şi furie. Am scris un "X" în căsuţa din dreptul imaginilor ce înfăţişau copii calmi şi am observat schimbarea fizionomiei acestora atunci când sunt furioşi. Am încercuit imaginile cu copiii cărora le este frică şi am explicat cum ar trebui să procedeze ei pentru a scăpa de acest sentiment.

La MM am învăţat cântecul "Se cunoaşte că e Paşte" pe care l-am interpretat în cor, pe grupe, cu acompaniament audio.

 Se cunoaşte că e Paşte

I. În crâng e ciripit
  Cireşii-au înflorit,
  Pe câmp copiii, se-ntrec zglobii
  Iar albii mieluşei
  Se joacă printre ei.

R. Se cunoaşte că e Paşte
   Azi natura îşi schimbă făptura
   Şi chiar omul ca şi pomul
   Se trezeşte că întinereşte.

II. Hristos a înviat,
    Hristos a înviat,
    Adevărat, a înviat.
    Ne dau răspuns din zori,
    Albinele prin flori.

R. Se cunoaşte că e Paşte
   Azi natura îşi schimbă făptura
   Şi chiar omul ca şi pomul
   Se trezeşte că întinereşte.

 Se cunoaşte că e Paşte.
 Se cunoaşte că e Paşte.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu





pe blogul clasei pregătitoare B Bobocei din
Şcoala Gimnazială nr. 59

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Violation Search