marți, 31 martie 2015

Săptămâna 25 - Sărbătoarea Paştelui (a II-a oră)

Sunetul b. Literele b şi B Identificarea, dintr-un şir, a cuvintelor care încep / se termină cu sunetul b.

Azi la CLR am discutat despre urările ce se pot face de sărbătoarea Paştelui: "Paşte fericit!" şi "Hristos a înviat!" Am realizat o felicitare pe care am scris cele două urări ce ne-au fost arătate mai întâi pe tablă.

Am formulat propoziţii simple răspunzând la întrebările din manual, apoi am combinat cele două propoziţii simple formate prin folosirea unui cuvânt de legătură. Am citit pe litere şi silabe cuvintele propuse în manual, le-am format pe alfabetar, le-am scris pe caietul cu foaie velină, apoi am trasat cu creionul peste liniile punctate scriind cuvintele.

Am descifrat poezia literei "B" din caietul "Alfabetul ştrengărel": "Bobi bate: boc! boc! boc! / Bate toba şi-i bondoc. / Şi la contrabas el cântă, / Pe bunica o încântă.", pe care am învăţat-o apoi repetând-o oral în cor. Pe măsură ce spuneam fiecare cuvânt repetat, iar mai apoi recitat din memorie, mutam degetul de la un cuvânt la altul. Am făcut acest exerciţiu pentru a ne obişnui cu modalitatea de scriere şi citire de la stânga la dreapta şi pentru a ne antrena memoria fotografică prin asocirea vizuală a cuvântului rostit cu modul lui de scriere. Am încercuit cu roşu literele "b" şi cu albastru literele "B" întâlnite în versurile poeziei şi în cuvintele asociate imaginilor propuse în caietul "Alfabetul ştrengărel". Am colorat cum am dorit literele "b" ţi "B" model, apoi le-am decorat cu baloane sau alte obiecte ce începeau cu "b".

Obiceiuri de Paşte. Transformarea unei probleme de adunare în problemă de scădere şi invers.

La MEM am rezolvat prima problemă intuind imaginea din manual. Am compus şi rezolvat apoi o altă problemă asemănătoare cu prima, transformând-o din problemă de scădere în problemă de adunare. Am realizat desenul potrivit în caseta dată şi am observat că scăderea este de fapt operaţia inversă adunării.
La AVAP am realizat o felicitare de Paşti utilizând tehnicile de colorare, decupare, asamblare, lipire şi decorare. 

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu





pe blogul clasei pregătitoare B Bobocei din
Şcoala Gimnazială nr. 59

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Violation Search