marți, 6 ianuarie 2015

Săptămâna 14 - Cu ce circulăm? (a II-a oră)

Azi la CLR am discutat despre modalităţile de deplasare ale oamenilor: fie cu maşina proprie, fie cu mijloacele de transport în comun, fie cu taxi. Am denumit apoi mijlocul de transport ce era soluţia unei ghicitori (metroul). Am recunoscut în imagini tramvaiul după caracteristicile sale şi am incercuit imaginea corespunzătoare. Am construit din creioane litera "M" pentru a ne aminti forma acesteia.


Am colorat simbolul pentru metrou recunoscându-l între alte simboluri date. Am sesizat, analizând o imagine dată, faptul că McDonalds are ca simbol o literă "M" special creată pentru ei.


Am scris "X" în căsuţa corespunzătoare răspunsului corect la întrebarea: "Pe unde circulă metroul?" (pe sub pământ). Am repetat şi învăţat o strofă dintr-o poezioară: "Moş Martin mănâncă mure, / Mormăie prin munţi s-adune. / Mai târziu, pe la amiază, / O maimuţă îl stresează." Am denumit imaginile date în caietul "Alfabetul ştrengărel", apoi am încercuit cu roşu litera "m" şi cu albastru litera "M" din versurile poeziei şi din cuvintele scrise sub imagini. Am colorat bulina corespunzătoare sunetului "m" din denumirea imaginilor date ("maşină", "inimă", "pom") şi am observat că în cazul primei imagini "m" era primul sunet, la a doua imagine "m" era în interiorul cuvântului, iar în a treia imagine "m" era ultima literă. Am recunoscut şi încercuit apoi literele "m" şi "M" în cadrul unor cuvinte date. Am format pe alfabetar după modelul dat pe tablă silaba "ma" şi cuvintele "mama" şi "am". Le-am citit în cor pe fiecare în parte.


Am trasat literele după contur scriind cuvintele "Mama" şi "am". În finalul lecţiei am trasat literele "m" şi "M" după model pe caietul "Alfabetul ştrengărel" şi am colorat literele cu chip.

La MEM am continuat discuţia despre mijloacele de transport numărând vagoanele metroului din imaginea dată şi scriind cifra corespunzătoare pe locomotivă. Am discutat apoi despre cum au făcut oamenii posibilă circulaţia pe sub pământ construind tunele pentru metrou. Am enumerat pe baza imaginilor din manual utilajele folosite în acest scop: macara, excavator şi camion şi am precizat cum au fost ele utilizate. Urmărind desenele am rezolvat adunările cu 2 propuse. Am calculat pe rând coloanele de câte două exerciţii folosindu-ne de degete. Am observat că atunci când se schimbă locul celor doi termeni ai adunării rezultatul nu se modifică (1+2=3; 2+1=3). Am rezolvat individual o fişă de lucru cu adunări orientându-ne după desenele ajutătoare.



În finalul orei am participat la un concurs. Clasa a fost împărţită în trei echipe de câte 10 copii, fiecare echipă având de rezolvat corect şi cât mai rapid o fişă de lucru ale cărei cerinţe au fost citite şi explicate înainte de începerea concursului. Itemii fişei au fost rezolvarea pe baza unor imagini a unor adunări şi alegerea prin colorare a răspunsului corect dintre mai multe răspunsuri date şi rezolvarea unei probleme ilustrate prin scrierea rezultatului corect al adunării aferente în căsuţa dată. Toate cele trei echipe au rezolvat corect fişa de lucru locurile obţinute datorându-se rapidităţii cu care au rezolvat-o.


La AVAP am discutat despre haşurare ca modalitate de a umple un spaţiu dat cu linii paralele verticale, orizontale, oblice sau combinate. Am observat nişte planşe model pentru a înţelege diferenţa dintre haşurare şi colorare.



Utilizând tehnica mai sus prezentată şi orientându-ne după modelul din caiet am haşurat cu carioci trenuleţul propus.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu





pe blogul clasei pregătitoare B Bobocei din
Şcoala Gimnazială nr. 59

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Violation Search