joi, 22 ianuarie 2015

Săptămâna 16 - Pe stradă (a IV-a oră)

Azi la CLR am intuit imaginile din manual şi am specificat ce elemente componente conţineau fiecare dintre ele, apoi în prima căsuţă dată am ales şi desenat din imaginile propuse obiectele a căror denumire începea cu sunetul "s" ("soare", "sac"), iar în a doua căsuţă am ales şi desenat pe cele care se terminau cu sunetul "s" ("urs", "os"). Am unit la exerciţiul al doilea simbolurile care aveau aceeaşi semnificaţie, explicându-le pe fiecare în parte. Am învăţat poezia literei "S" din caietul "Alfabetul ştrengărel": "Soarele de sus sclipeşte / Peste sute de stejari. / Ca un glob el străluceşte, / I se văd razele mari." Am încercuit cu roşu litera "s" şi cu albastru litera "S" din versurile poeziei, apoi am încercuit cu albastru litera "S" din denumirea unor cuvinte ilustrate. Am scris sub bulinele corespunzătoare literele învăţate folosind numai litere mari de tipar, apoi am colorat bulina potrivită sunetului "s" din denumirea fiecărei imagini date. Am trasat conturul literelor "s" şi "S" peste modelul punctat. Am citit pe litere cuvintele propuse în manual, literele le-am unit în silabe, silabele unindu-le apoi în cuvintele date. Am observat de asemenea modul de scriere al acestora (cu litere mari sau mici). Am format pe alfabetar cuvintele citite utilizând literele magnetice, apoi le-am scris trasând cu creionul peste conturul punctat.


La MEM în cadrul unui joc am completat oral, în cor nişte afirmaţii lacunare, apoi am rezolvat individual câteva cerinţe propuse:

"Aproape de 0 este ......"
"Omul are ....... ochi".
"Capra avea ........... iezi."
"Punguţa avea ........... bani."
"La o mână sunt ........ degete."
"Albă ca Zăpada şi cei ........ pitici"

"Vecinii lui 3 sunt.........."
"Numerele mai mici decât 4 sunt ...................."
"Numerele mai mari ca 6 sunt ....................."
"Pune pe masă atâtea creioane câte luni are un anotimp"

Am repetat apoi cele trei luni ale anotimpului iarna: decembrie, ianuarie şi februarie. Pentru consolidarea scăderii cu 1 şi 2 unităţi am rezolvat frontal poezii - problemă ilustrate şi am verbalizat modul de rezolvare.

"În grădina primăverii
Erau 7 zambiluţe
Din pământ Florina scoate
2 zambile pătate.
Câte flori mai sunt acu?
Haide socoteşte tu!" (7-2=5)

"Dis de dimineaţă
9 vrăbii concertează
2 iată au zburat
Câte cântă pe-nserat?" (9-2=7)

"În stupul minunat
10 albine locuiesc.
La poarta Reginei Mari
Stau de pază 2 bondari.
Pentru muncă, pentru iarnă
Câte albine aduc hrană?" (10-2=8)


"Şoricioaica şi 5 pici
Zburdă veseli pe aici
2 se-ascund în găurici
Câţi rămaseră, ghiciţi?" (5-2=3)


Am rezolvat apoi cele trei probleme ilustrate propuse în manual discutând situaţiile din imaginile ce le însoţeau şi scriind în căsuţele corespunzătoare atât operaţia, cât şi răspunsul corect. În finalul lecţiei am rezolvat sarcinile unei fişe de lucru ce presupunea desenarea în chenarele date a unor elemente conform cerinţelor, calculul cu ajutorul desenelor, unirea operaţiilor date cu răspunsul corect şi recunoaşterea operaţiei corespunzătoare fiecărei probleme ilustrate şi rezolvarea acesteia.


La DP am ascultat şi discutat pe marginea textului "Doctorul Aau" din care am învăţat cât de importantă este igiena orală şi că spălatul zilnic pe dinţi împiedică bacteriile şi cariile să pună stăpânire pe dinţii noştri.


La AVAP am colorat cele două semafoare: unul pentru maşini şi celălalt pentru pietoni cu culorile potrivite şi am marcat ca fiind aprinsă culoarea roşie la semaforul pentru maşini şi culoarea verde la semaforul pentru pietoni. Am decupat cele două semafoare şi le-am lipit în locul potrivit pe imaginea cu intersecţia pe care am pictat-o ora trecută. Am colorat şi decupat maşina şi pietonul, apoi am lipit pietonul pe trecerea de pietoni, iar maşina înaintea trecerii de pietoni fiindcă semaforul pentru maşini arăta culoarea roşie. Am discutat despre situaţia prezentată în imagine şi ne-am clarificat câteva dintre regulile de circulaţie ce trebuie respectate atât de conducătorii auto, cât şi de pietoni.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu





pe blogul clasei pregătitoare B Bobocei din
Şcoala Gimnazială nr. 59

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Violation Search