luni, 12 ianuarie 2015

Săptămâna 15 - Meserii (prima oră)

Azi la CLR am discutat despre diferite meserii. Am găsit apoi între meseriile enumerate câteva a căror denumire se termina cu sunetul "r" (învăţător, doctor, miner, aviator etc). Am dat exemple de cuvinte care încep cu sunetul "r", care au sunetul "r" în interior şi care se termină cu "r". Am denumit imaginile de la exerciţiul 1 din manual, apoi am scris un "X" în căsuţa corespunzătoare cuvintelor care conţineau de două ori sunetul "r". Am ascultat "Povestea literei R" pentru a înţelege mai bine originea formei acesteia.



Am intuit literele "R" şi "r" precizând elementele grafice componente şi ordinea corectă a desenării / scrierii acestora. Am observat pe nişte fişe demonstrative modalitatea diferită de scriere a literelor "R" şi "r" în funcţie de tipul de scris ales.



Am colorat cu albastru litera "R" şi cu roşu litera "r" pe o fişă dată şi pe o foaie dintr-un ziar / revistă. Am denumit apoi urmărind imaginile date în manual personajele care practicau meseriile ilustrate. Am încercuit litera "R" în denumirea fiecărui personaj dat. Am jucat jocul "Eu spun una, tu spui multe" găsind astfel pluralul de la cuvintele "rinocer", "nufăr", "arici", apoi am încercuit litera "r" în cuvintele date la singular. În finalul lecţiei am trasat după contur şi am colorat literele "r" şi "R" învăţate.

La MEM am discutat despre trei domenii: agricultură, industrie şi comerţ, explicând mai întâi fiecare termen în parte. Astfel, agricultura se referă la cultivarea plantelor şi creşterea animalelor, industria reprezintă totalitatea uzinelor, fabricilor, minelor şi a centralelor electrice, iar comerţul se referă la oferta unor mărfuri în schimbul unei plăţi în bani sau alte produse (troc). Am rezolvat apoi problemele propuse în manual, orientându-ne după imagini şi scriind în căsuţa corespunzătoare operaţia şi răspunsul pentru fiecare problemă în parte. În finalul lecţiei am creat probleme ilustrate care se rezolvau prin adunări cu 1 sau 2 unităţi, verbalizându-le.


0 comentarii:

Trimiteți un comentariu





pe blogul clasei pregătitoare B Bobocei din
Şcoala Gimnazială nr. 59

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Violation Search