luni, 26 ianuarie 2015

Săptămâna 17 - Evaluare sumativă (prima oră)

Azi la CLR am recapitulat noţiunile de sunet, literă, silabă, cuvânt şi propoziţie. Am dat exemple de sunete şi am înţeles faptul că atunci când sunetele rostite sunt scrise se transformă în litere mici şi mari. Am observat că utilizând doar sunete nu putem comunica între noi, de aceea este nevoie ca aceste sunete să fie unite în silabe. Am unit în silabe diferite sunete date (m + a = ma, c + a= ca etc.). Am sesizat faptul că nici folosind doar silabe nu ne putem înţelege, de aceea este nevoie ca silabele să formeze împreună cuvinte care au un înţeles de sine stătător. Am jucat un joc în care trebuia ca noi să adăugăm silabe lângă o silabă dată pentru a forma cuvinte. Am observat că lângă aceeaşi silabă dată dacă adăugăm diferite silabe formăm diferite cuvinte (va - ză, va - că, va - ră, va - li- ză). Deşi cuvintele au un sens de sine stătător, pentru a comunica eficient este nevoie ca acestea să fie introduse în cadrul unor propoziţii. Am format propoziţii cu cuvinte date.
Pentru consolidarea acestor noţiuni am rezolvat mai întâi o fişă de lucru ce presupunea denumirea cuvintelor din imaginile propuse şi alcătuirea schemei acestora utilizând o linie roşie pentru cuvânt, liniuţe orizontale albastre pentru silabe şi cerculeţe verzi pentru sunete / litere.



Am formulat apoi enunţuri despre obiectele reprezentate în imaginile din manual şi le-am reprezentat grafic conform modelului de mai sus. ("Pisicile se joacă." "Fata citeşte." "E toamnă.")

La MEM am recapitulat noţiunea de mulţime de obiecte şi numeraţia până la 10. Am rezolvat exerciţiile din manual ce presupuneau descoperirea intrusului şi încercuirea acestuia (o ciupercă între mai multe umbrele), realizarea corespondenţei între elemente şi explicarea alegerii făcute (bucătar-polonic, triunghi-cerc, buştean-carte, semicerc-linie), încercuirea grupei hainelor cu care oamenii se îmbracă iarna, numărarea celor ce au rămas şi scrierea cifrei corespunzătoare în căsuţa dată, discuţia despre locul unde se adăpostesc animalele din imagine şi cum ajută oamenii animalele, numărarea copiilor din imagine şi desenarea în casetă cu un cerculeţ mai mult decât numărul acestora (3).
În finalul lecţiei am rezolvat o fişă de lucru în care am numărat vagoanele unui tren, am colorat conform cerinţei diferite vagoane (cu roşu al doilea, cu galben al şaselea, cu albastru al nouălea şi cu verde al zecelea), am numit cifrele din faţa fiecărui şir de obiecte şi am colorat în fiecare şir atâtea obiecte câte indica cifra din faţa lui.



0 comentarii:

Trimiteți un comentariu





pe blogul clasei pregătitoare B Bobocei din
Şcoala Gimnazială nr. 59

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Violation Search