luni, 19 ianuarie 2015

Săptămâna 16 - Pe stradă (prima oră)

Azi la CLR am ascultat o poezie şi de fiecare dată când am auzit sunetul "o" am arătat semnul corespunzător făcut cu degetele: "Oaia prin oraş colindă / Ca să-şi cumpere oglindă / Oul o opreşte-n cale / Şi-o întreabă: - Ai parale? / Oaia zice: - Stai puţin, / Am un ol cu lapte plin. / Laptele din ol de-l vinzi / Poţi să-ţi cumperi opt oglinzi." 
Am dat câte 5 exemple de cuvinte care încep cu sunetul "o" ("oaie", "oglindă", "ou", "om", "Oana"), 5 care îl conţin ("poliţist", "zbor", "semafor", "cor", "cadou") şi 5 care se termină cu acest sunet ("polo", "maro", "zero", "euro", "judo"). 
Am notat "X" în căsuţa de sub imaginile a căror denumire conţinea sunetul "o". Am ascultat "Povestea literei O" pentru a înţelege originea formei acesteia.



Am intuit literele "O" şi "o" precizând elementul grafic component şi sensul corect al desenării / scrierii acestuia.


Am observat pe nişte fişe demonstrative modalitatea diferită de scriere a literelor "O" şi "o" în funcţie de tipul de scris ales.



Am colorat cu albastru litera "O" şi cu roşu litera "o" pe o fişă dată şi pe o foaie dintr-un ziar / revistă. Am alcătuit apoi propoziţii cu cuvintele date şi am încercuit litera "O". În finalul lecţiei am trasat conturul şi am colorat literele pe care tocmai le-am învăţat.

 La MEM am vorbit despre semafor, am sesizat că există două tipuri de semafoare: unul pentru maşini format din trei becuri luminoase având culorile: roşu, galben şi verde şi unul pentru pietoni format din două becuri luminoase: roşu şi verde sub formă de omuleţ care stă pe loc şi omuleţ care merge. 


Am înţeles funcţionarea semafoarelor şi rolul acestora, precum şi faptul că ele sunt corelate între ele, iar cele două tipuri de semafoare: pentru maşini şi pentru pietoni funcţionează unul invers faţă de celălalt. Am participat la un exerciţiu practic în urma căruia am înţeles mai bine regulile de circulaţie. Am ascultat o povestioară din care am învăţat că atunci când nu se respectă regulile de circulaţie se pot produce accidente cu urmări destul de grave. Am rezolvat problemele propuse în manual urmărind imaginile şi scriind rezolvarea şi răspunsul în căsuţa corespunzătoare. Am învăţat o poezie numită "Semaforul": "Stă în colţ de stradă / Şi te urmăreşte, / Are două culori / Şi pe rând clipeşte. / Când se-aprinde roşul / El îţi spune: Stop! / Mai aşteaptă-o clipă / Stai te rog, pe loc. / Verde - acum e becul, / Treci, te rog, copile / Că-i culoarea ta / Şi să treci, e bine.", apoi am desenat cele două tipuri de semafoare: cel pentru maşini şi cel pentru pietoni.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu





pe blogul clasei pregătitoare B Bobocei din
Şcoala Gimnazială nr. 59

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Violation Search