luni, 5 ianuarie 2015

Săptămâna 14 - Cu ce circulăm? (prima oră)

Astăzi la CLR am discutat pe baza unor planşe model despre mijloacele de transport clasificându-le în mijloace de transport terestre (pe uscat), pe apă şi în aer. De asemenea am dat exemple pentru fiecare categorie în parte. Am selectat dintre acestea pe cele ce începeau cu sunetul "a" învăţat anterior (avion, autobuz, autocar), iar mai apoi pe cele ce începeau cu sunetul "m" ce urmează a fi învăţat astăzi (maşină, metrou, motocicletă, microbuz). Am dat câte 5 exemple de cuvinte care încep cu sunetul "m", 5 care îl conţin şi 5 care se termină cu acest sunet. Am notat "X" în căsuţa de sub imaginile a căror denumire conţinea sunetul "m". Ne-am amintit Povestea literei "A" şi am urmărit continuarea acesteia în cadrul Poveştii literei "M".



Am intuit literele "M" şi "m" precizând elementele grafice componente şi ordinea corectă a desenării / scrierii acestora. Am observat pe nişte fişe demonstrative modalitatea diferită de scriere a literelor "M" şi "m" în funcţie de tipul de scris ales.



Am colorat cu albastru litera "M" şi cu roşu litera "m" pe o fişă dată şi pe o foaie dintr-un ziar / revistă. Am trasat conturul şi am colorat literele pe care tocmai le-am învăţat. În finalul lecţiei am colorat bulina corespunzătoare sunetuluui "m" orientându-ne după poziţia literei "M" în cuvântul scris dedesubtul bulinelor.

La MEM am continuat discuţia despre mijloacele de transport terestru precizând pe unde circulă fiecare dintre vehiculele date exemplu. Ne-am amintit folosind scara numerică modul de rezolvare a adunărilor cu 1, rezultatul acestora fiind, prin urcarea scării, numărul de pe treapta imediat următoare primului termen dat. Am observat că în cazul adunării cu 2 în loc să urcăm o treaptă pe scară vom urca două trepte, iar acel număr va fi rezultatul cerut. Am exersat adunarea cu 2 folosind numărătoarea, apoi oral urmărind scara numerică. Pentru a reuşi să rezolvăm adunările mai rapid am observat că putem afla rezultatul acestora şi fără scară numărând două cifre în continuarea primului termen dat. Intuind imaginile din manual şi utilizând numărătoarea, scara numerică, sau degetele am rezolvat adunările propuse alegând răspunsul corect prin tăierea cu o linie a celui greşit. 
Pentru a consolida adunarea cu 2 am rezolvat sarcinile unei fişe de lucru ce presupuneau verbalizarea şi compunerea unor probleme pe baza unor imagini date folosind expresii cum ar fi: "sunt" "au fost" şi "mai vin" "au venit". Problemele compuse le-am rezolvat apoi scriind operaţia de adunare corespunzătoare fiecăreia dintre ele. În finalul fişei am desenat bulgări de zăpadă şi ceea ce am dorit fiecare respectând adunările corespondente fiecărei mulţimi date.



0 comentarii:

Trimiteți un comentariu





pe blogul clasei pregătitoare B Bobocei din
Şcoala Gimnazială nr. 59

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Violation Search