miercuri, 7 ianuarie 2015

Săptămâna 14 - Cu ce circulăm? ( a III-a oră)

Azi la CLR am intuit o imagine dată şi am descoperit că ceasul din aceasta era plasat pe o literă "I". Ne-am gândit cu ce ar semăna această literă, apoi am dat exemple de cuvinte care începeau cu sunetul "i", care aveau "i" în interior şi care se terminau cu sunetul "i".


Am scris "X" în caseta de sub imaginile a căror denumire conţinea sunetul "i", apoi am ascultat "Povestea literei i" pentru a înţelege mai bine originea formei acesteia.



Am intuit forma literelor "i" şi "I" observând părţile componente, dar şi ordinea desenării / scrierii acestora. Am fost de asemenea atenţi să nu încurcăm pe "I" scris ca o linie verticală cu litera "l". Am observat pe o fişă diferitele moduri de scriere a literelor "i" şi "I" în funcţie de tipul de scris ales.



Am găsit literele "i" şi "I" pe o fişă dată şi pe fragmente din ziare sau reviste şi le-am colorat pe cel mic cu roşu şi pe cel mare cu albastru. Am încercuit aceste litere şi în denumirile mijloacelor de transport date alegând apoi dintre ele pe cele ce erau mijloace de transport aerian. Am ascultat şi învăţat o strofă dintr-o poezie: "Iată, iezii din poveste / Au ieşit să dea de veste: / Baba iarna intră-n ţară, / Inima-i îngheaţă iară." apoi am încercuit cu albastru litera "I" şi cu roşu litera "i". Am denumit imaginile date şi am încercuit în cadrul cuvintelor ce denumeau imaginile pe "I" cu albastru. În finalul lecţiei am colorat cum am dorit cele două litere învăţate.

La DP am discutat despre igiena personală şi obiectele de igienă personală ce nu se pot împrumuta, apoi am colorat doar aceste obiecte dintre alte obiecte date. Am discutat pe rând despre igiena părţilor componente ale corpului punând accent pe igiena gurii, a părului, a urechilor, a corpului şi a unghiilor. De asemenea am vorbit despre igiena îmbrăcăminţii mai ales a celei ce se poartă direct pe piele. În final am desenat obiectele noastre de igienă personală. 

La MM am vorbit despre sunetele din natură şi despre cele muzicale. În cazul celor muzicale am diferenţiat pe cele lungi de cele scurte şi am descoperit că o melodie cântată cu sunete lungi este mai lentă, iar una cântată cu sunete scurte este mai alertă şi mai vioaie. Pentru a înţelege mai bine diferenţa dintre ele am învăţat cântecul "Merge, fuge":

I. Merge, merge elefantul greu.
   Fuge, fuge iepuraşul meu. 

II. Merge, merge melcul cel încet.
   Fuge, fuge vântul prin făget.

III. Merge, merge leneşul abia.
     Fuge, fuge albinuţa mea.

Am învăţat apoi cântecul "Trenul" pe care l-am cântat în cor cu acompaniament muzical şi ritmic.



R. Şu-cu-tu-cu, Şu-cu-tu-cu, Şu-cu-tu-cu, Şu-cu-tu-cu

I. Trenul ne aşteaptă-n staţii
   Să ne-alegem destinaţii
   Pe trasee să pornim,
   Locuri să descoperim
   În vagoane ne urcăm
   Şi de drum ne bucurăm.

R. Şu-cu-tu-cu, Şu-cu-tu-cu, Şu-cu-tu-cu, Şu-cu-tu-cu Şu-cu-tu-cu, Şu-cu-tu-cu, Şu-cu-tu-cu, Şu-cu-tu-cu

II. Haideţi toţi acum cu trenul
   Şu-cu-tu cântăm refrenul
   Multe lucruri de văzut
   În viteză le-am trecut.
   Hai la drum cu noi şi tu
   Şu-cu-tu-cu, Şu-cu-tu .

R. Şu-cu-tu-cu, Şu-cu-tu-cu, Şu-cu-tu-cu, Şu-cu-tu-cu Şu-cu-tu-cu, Şu-cu-tu-cu, Şu-cu-tu-cu, Şu-cu-tu-cu

În finalul orei am desenat şi colorat pe caietul cu foaie velină un tren ca cel din cântecul pe care tocmai l-am învăţat.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu





pe blogul clasei pregătitoare B Bobocei din
Şcoala Gimnazială nr. 59

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Violation Search