marți, 3 martie 2015

Săptămâna 21 - Primăvara (a II-a oră)

Sunetul e. Literele e şi E. Scrierea de bileţele cu mesaje diverse prin desene / simboluri.

Azi la CLR, privind imaginile din manual, am discutat despre activităţile oamenilor primăvara punctând activităţile de plantare a florilor, legumelor şi copacilor, văruirea acestora din urmă şi albinăritul. Am învăţat că omul care se ocupă de albine se numeşte apicultor, iar căsuţele sub formă de hexagon din interiorul unui stup se numesc faguri. 
Am vorbit apoi despre cele mai importante sărbători ale primăverii: 1 Martie - Mărţişor, 8 Martie - Ziua Femeii / Ziua Mamei, 9 Martie - Mucenicii şi Paştele. Am învăţat o poezie dedicată zilei de 8 Martie: "E ziua ta, mămica mea cea bună! / Daca-aş putea ţi-aş prinde în cunună / Toţi trandafirii zorilor uşori şi cântecele ca pe nişte flori / Şi razele de soare şi de lună / Pe toate ţi le-aş împleti cunună. / Dar până cresc, nu pot, oricât aş vrea / Decât să te sărut, mămica mea!"
Am desenat într-un bilet simboluri prin care transmiteam bunicii noastre urarea de "La mulţi ani" (un tort, baloane colorate etc), apoi, tot utilizând simboluri, am realizat un bilet adresat mamei prin care o anunţam că am plecat la fotbal cu colegii (un copil cu o minge alături de alt grup de copii). În urma acestor exerciţii am concluzionat că putem comunica şi prin alte mijloace decât vorbirea sau scrisul şi anume folosind desene, simboluri, semne etc. 
Pentru consolidarea literelor "e" şi "E" am înfipt piuneze colorate de-a lungul conturului acestor litere respectând forma, dar mai ales ordinea scrierii / desenării elementelor componente. În finalul lecţiei am trasat conturul şi am colorat literele pe care tocmai le-am învăţat.


Muncile oamenilor - Rezolvarea de probleme cu operaţii de adunare cu 1 - 5 unităţi

La MEM am rezolvat problemele ilustrate scriind rezolvarea şi răspunsul corect în spaţiile corespunzătoare. Am compus apoi oral probleme de adunare utilizând cuvinte date (de ex: parc, fete, băieţi, copii - Într-un parc se jucau 5 fete şi 3 băieţi. Câţi copiii se aflau în parc?) În finalul lecţiei am rezolvat o fişă de lucru ce presupunea găsirea răspunsului la nişte probleme - ghicitori, scrierea rezolvării corecte şi a răspunsului potrivit în căsuţele adecvate.



Fluturele - pata spontană prin presare

La AVAP am răspuns la o ghicitoare: "Cine zboară printre flori, / Şi este multicolor?" pentru a afla tema lecţiei. Am discutat despre fluturi oprindu-ne asupra formării fluturilor de mătasse din larve care ţesând fir de mătase formează o gogoaşă de mătase / un cocon în care se dezvoltă până ajung la maturitate, a coloritului lor specific, mai ales al celor care îl folosesc pentru a se camufla şi a fascinaţiei pe care aceştia o au pentru lumină.  


fluturele transparent
fluture de mătase
gogoşi de mătase
fluturele frunză - camuflaj
fluturele frunză uscată - camuflaj

Am decupat mai întâi foaia din caiet, am îndoit-o de-a lungul liniei punctate, am aplicat cu pensula acuarea de diferite culori pe una dintre părţi, am îndoit foaia şi am presat uşor cu mâna pentru a se produce imprimarea pe cealaltă parte.


0 comentarii:

Trimiteți un comentariu





pe blogul clasei pregătitoare B Bobocei din
Şcoala Gimnazială nr. 59

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Violation Search