miercuri, 11 martie 2015

Săptămâna 22 - Medii de viaţă (a III-a oră)

Sunetul l. Literele l şi L. Lectură după imagini. Identificarea, dintr-un şir, a cuvintelor care încep / se termină cu sunetul l.

Azi la CLR am discutat despre ţinuturile polare şi despre fiinţele ce locuiesc aici. Intuind imaginile din manual am povestit despre animalele reprezentate. Am observat că cuvântul "polar" conţine în interior pe lângă sunetele cunoscute un sunet nou şi anume sunetul "l". Am dat exemple de cuvinte care începeau cu sunetul "l", care aveau acest sunet în interior şi care se terminau cu sunetul "l". Am scris un "X" lângă imaginile a căror denumire era formată din trei silabe. Am vizionat "Povestea literei L" de pe Cd-ul "Alfabetul din poveşti", reţinând asemănarea literei "L" cu cizmele fermecate ale prinţului şi asemănarea literei "l" cu drumul indicat de licurici. Am intuit literele "L" şi "l" precizând elemetele grafice componente, dar şi ordinea corectă a scrierii / desenării acestora ("L" - o linie verticală trasată de sus în jos şi o linie orizontală de la stânga la dreapta, în capătul de jos al celei verticale, mai mică decât aceasta şi plasată în dreapta liniei verticale; "l" - o linie verticală trasată de sus în jos). Am observat pe o fişă demonstrativă modalitatea diferită de scriere a literelor "L" şi "l" în funcţie de tipul de scris ales. 


Am format literele "L" şi "l" din degete pentru a ne fixa forma acestora. Am încercuit litera "L" din cuvintele scrise sub imaginile de la exerciţiul 1 din manual. Am intuit imaginile de la exerciţiul 2 din manual sesizând că un liliac - animal şi un liliac - floare au aceeaşi reprezntare grafică, scriindu-se la fel. Am încercuit litera "l" în cele două cuvinte, apoi pe baza unor imagini prezentate am colorat floarea de liliac.


Am colorat  / încercuit cu albastru litera "L" şi cu roşu litera "l" pe o fişă dată şi pe o foaie dintr-un ziar / revistă. Am învăţat poezia literei "L" din caietul "Alfabetul ştrengărel": "Luna lunecă pe cer, / Stelele în noapte pier. / Licuriciul luminează, / Ca o lampă el veghează.", pe care am repetat-o oral în cor, apoi pe măsură ce spuneam fiecare cuvânt repetat, iar mai apoi recitat din memorie, mutam degetul de la un cuvânt la altul. Am făcut acest exerciţiu pentru a ne obişnui cu modalitatea de scriere şi citire de la stânga la dreapta şi pentru a ne antrena memoria fotografică prin asocirea vizuală a cuvântului rostit cu modul lui de scriere. Am încercuit cu roşu literele "l" şi cu albastru literele "L" întâlnite în versurile poeziei şi în cuvintele asociate imaginilor propuse în caietul "Alfabetul ştrengărel". Am trasat conturul şi am colorat literele pe care tocmai le-am învăţat. În finalul lecţiei am colorat după preferinţe literele "L" şi "l" model şi le-am împodobit cu semilune.

Reguli de organizare a învăţării

La DP am discutat despre momentele specifice unei zile obişnuite la şcoală şi despre necesitatea pauzelor şi a activităţilor de relaxare între ore. Am desenat toate aceste momente în spaţiile potrivite, apoi am prezentat desenele în faţa clasei.

Timbrul

La MM am învăţat prima parte a cântecului "Elefantul Cici" pe care l-am cântat în cor, pe grupe, în dialog şi cu solist, cu acompaniament melodico - vizual prin vizionarea unui videoclip. După învăţarea primei părţi avem temă de gândire până data viitoare să spunem ce credem noi că s-a întâmplat cu cipicii elefantului, făcând astfel predicţii în legătură cu continuarea cântecului pe care o vom învăţa la următoarea oră de MM.

"Elefantul Cici"

I. Elefantul Cici
   Şi -a pierdut cipicii,
   Şi acuma plânge
   Şi cere furnicii:
R.Unde-mi sunt cipicii
   Dă-mi-i înapoi!
   Că mă-nfurii tare
   Şi calc pe muşuroi.

II. Furnicuţa ţipă:
    Pleacă de aici!
    Eu sunt mică, mică
    Şi am cipicii mici.
.   Cu cipicii tăi
    Nu am ce să fac
    Caută-i mai bine,
    La tine în dulap!

R.Unde-mi sunt cipicii
   Dă-mi-i înapoi!
   Că mă-nfurii tare
   Şi calc pe muşuroi.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu





pe blogul clasei pregătitoare B Bobocei din
Şcoala Gimnazială nr. 59

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Violation Search