vineri, 6 martie 2015

Săptămâna 21 - Primăvara (a V-a oră)

Azi la CLR am recapitulat sunetul "e" şi literele "e" şi "E" învăţate în această săptămână. Mai întâi am învăţat poezia literei "E" din caietul "Alfabetul ştrengărel": "Ene emoţionat / Elicea a reparat. / La elicopterul care / E un elefant mai mare.", pe care am repetat-o oral în cor, apoi pe măsură ce spuneam fiecare cuvânt repetat, iar mai apoi recitat din memorie, mutam degetul de la un cuvânt la altul. Am făcut acest exerciţiu pentru a ne obişnui cu modalitatea de scriere şi citire de la stânga la dreapta şi pentru a ne antrena memoria fotografică prin asocirea vizuală a cuvântului rostit cu modul lui de scriere. Am încercuit cu roşu literele "e" şi cu albastru literele "E" întâlnite în versurile poeziei şi în cuvintele asociate imaginilor propuse în caietul "Alfabetul ştrengărel". Am colorat bulina corespunzătoare literei "e" din denumirea unor imagini şi am trasat conturul literelor "e" şi "E" în caietul "Alfabetul ştrengărel" şi în cel de semne grafice. Am colorat cu gri, culoarea elefantului, literele model şi cu ce culori am dorit literele cu chip. În finalul lecţiei am jucat două jocuri: "Telefonul fără fir" (utilizând cuvinte ce începeau cu "e") şi "Fazan" (un copil spunea un cuvânt cu "e", apoi altul spunea un cuvânt care începea cu ultima silabă a primului cuvânt spus până când cineva găsea un cuvânt cu a cărui ultimă silabă nu se mai putea forma un alt cuvânt.)

Procese ale Pământului (fenomene, flori). Rezolvarea de probleme cu operaţii de scădere cu 1 - 5 unităţi.

La MEM am discutat despre fenomenele ce au loc primăvara (înfloresc pomii, se face mai cald, roiesc albinele etc). De asemenea am vorbit despre modul în care albinele îşi culeg nectarul pentru a face mierea, despre faptul că îl depozitează în faguri de formă hexagonală pe care îi sigilează cu ceară pentru a nu pătrunde aerul, despre faptul că există miere făcută dintr-o singură floare (de salcâm, de tei, de floarea soarelui etc) şi miere făcută din mai multe flori numită miere polifloră şi despre faptul că mierea este un aliment deosebit de hrănitor. 


Am rezolvat apoi, intuind imaginile din manual, problemele ilustrate scriind atât rezolvarea, cât şi răspunsul corect în căsuţele potrivite.

La MM am învăţat cântecul "E ziua ta, mămico!" pe care l-am cântat în cor, pe grupe şi în lanţ, cu acompaniament melodico - vizual prin vizionarea unui videoclip. În finalul orei am realizat o felicitare pentru mămicile noastre.


E ziua ta, mămico!

I. Am vrut să-ţi culeg o floare,
   Un mic ghiocel frumos,
   Dar până la urmă moare
   Şi cui mai e de folos? 

R .E ziua ta, mămico,
    In dar ţi-am adus inima
    Şi crede-mă, mămico,
    Un dar mai frumos nu se putea.- BIS

II. Am vrut să-ţi culeg steluţe,
    Să-ţi fac un frumos colier,
    Dar cine nu ştie oare
    Că-n zori steluţele pier? 

 R .E ziua ta, mămico,
     In dar ţi-am adus inima
     Şi crede-mă, mămico,
     Un dar mai frumos nu se putea.- BIS

III. Am vrut să-ţi culeg din soare
    O rază, să-ţi prind în păr,
    Dar tu străluceşti mai tare
    De dragoste şi dor. 

 R. E ziua ta, mămico,
     In dar ţi-am adus inima
     Şi crede-mă, mămico,
     Un dar mai frumos nu se putea.- BIS


0 comentarii:

Trimiteți un comentariu





pe blogul clasei pregătitoare B Bobocei din
Şcoala Gimnazială nr. 59

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Violation Search