luni, 9 martie 2015

Săptămâna 22 - Medii de viaţă (prima oră)

Sunetul ă. Literele ă şi Ă. Identificarea, dintr-un şir, a cuvintelor care încep / se termină cu sunetul ă

Azi la CLR am discutat despre mediile de viaţă clasificându-le în: medii de viaţă terestre, acvatice, aeriene şi subpământene. Am dat câteva exemple pentru fiecare în parte. Dintre cele terestre enumerate ne-am oprit asupra junglei. Am sesizat că cuvântul se termină cu sunetul "ă". Am dat exemple de cuvinte care încep cu "ă" ("ăsta", "ăia", "ăla", "ăl"), care îl au în interior ("căruţă", "bărbat", "cămilă", "umăr" etc) şi care se termină cu sunetul "ă" ("bomboană", "cană", "lingură", "supă", "rachetă" etc). Am intuit imaginile din manual, am scris în casete cifra corespunzătoare numărului de sunete "ă" din cuvintele ce denumeau imaginile, apoi am colorat animalele din junglă. Am vizionat "Povestea literei Ă" de pe Cd-ul "Alfabetul din poveşti" de la editura Edu şi am reţinut faptul că litera "ă" are o pălărie de care nu se desparte niciodată, că se sperie uşor, de aceea nu-i place să stea la începutul cuvintelor, că numai oamenii grăbiţi o pun la începutul cuvintelor când în loc să spună "acesta" spun "ăsta", de exemplu, şi că tot din cauza faptului că e foarte timidă nu a ieşit niciodată din ţară, fiind folosită numai în limba română. Am intuit literele "ă" şi "Ă" precizând elemetele grafice componente, dar şi ordinea corectă a scrierii / desenării acestora (mai întâi se face litera "a", respectiv "A" aşa cum a fost deja învăţată, apoi se scrie / desenează deasupra ei, la o mică distanţă, un semicerc cu deschizătura în sus). Am observat pe o fişă demonstrativă modalitatea diferită de scriere a literelor "Ă" şi "ă" în funcţie de tipul de scris ales. 


Am colorat  / încercuit cu albastru litera "Ă" şi cu roşu litera "ă" pe o fişă dată şi pe o foaie dintr-un ziar / revistă. În finalul lecţiei am trasat conturul şi am colorat literele pe care tocmai le-am învăţat.

Jungla - Alcătuirea şi rezolvarea de probleme după imagini date

La MEM am continuat discuţia despre junglă reliefând faptul că există două părţi ale junglei: jungla "umedă" cu vegetaţie abundentă şi cea "uscată" numită savană, fiecare dintre ele adăpostind specii diferite de animale şi plante. Pentru a face mai uşor diferenţa între aceste două părţi ale junglei şi a afla lucruri noi am vizionat trei materiale PPS discutând pe baza acestora.







Am alcătuit şi rezolvat probleme intuind imaginile din manual şi scriind rezolvarea în casete. Am observat că pentru unele dintre imagini se puteau alcătui probleme ce se rezolvau atât prin adunare, cât şi prin scădere.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu





pe blogul clasei pregătitoare B Bobocei din
Şcoala Gimnazială nr. 59

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Violation Search