vineri, 20 martie 2015

Săptămâna 23 - Jocul cu maşinuţe (a V-a oră)

Azi la CLR am repetat sunetul "d" şi literele "d", "D" învăţate în această săptămână. Am învăţat poezia literei "D" din caietul "Alfabetul ştrengărel": "Duminica după-amiază, / Doi copii se relaxează. / Dansează şi desenează, / Două ore se distrează.", pe care am repetat-o oral în cor, apoi pe măsură ce spuneam fiecare cuvânt repetat, iar mai apoi recitat din memorie, mutam degetul de la un cuvânt la altul. Am făcut acest exerciţiu pentru a ne obişnui cu modalitatea de scriere şi citire de la stânga la dreapta şi pentru a ne antrena memoria fotografică prin asocirea vizuală a cuvântului rostit cu modul lui de scriere. Am încercuit cu roşu literele "d" şi cu albastru literele "D" întâlnite în versurile poeziei şi în cuvintele asociate imaginilor propuse în caietul "Alfabetul ştrengărel". Am colorat bulina corespunzătoare literei "d" din denumirea unor imagini şi am trasat conturul literelor "d", "D" în caietul "Alfabetul ştrengărel" şi în cel de semne grafice. Am colorat cu mov literele model "d" şi "D" şi cu ce culori am dorit literele cu chip. În finalul lecţiei am rezolvat o fişă frontală care presupunea desenarea unor obiecte a căror denumire începea, avea la interior sau la final sunetul "d", realizarea corespondenţei cuvânt - imagine în urma citirii cuvintelor date, aşezarea în ordine logică a imaginilor din povestea "Degeţica" şi colorarea cu albastru a bulinei din dreptul enunţurilor adevărate şi cu negru a bulinei din dreptul celor false.




Mişcarea corpurilor. Alcătuirea şi rezolvarea unor probleme prin schimbarea componentelor acesteia.

La MEM am intuit imaginile din manual şi am observat modurile în care se poate mişca o minge: prin împingerea ei cu piciorul (şut), prin aruncarea ei pe sus, prin aruncarea ei pe jos şi prin aruncarea ei cu pământul prin săritură. Am dat exemple de sporturi care folosesc aceste mişcări ale mingii. Am rezolvat problema a doua scriind operaţia corespunzătoare şi răspunsul în spaţiul adecvat. (7 - 3 = 4) Am compus şi rezolvat o problemă asemănătoare celei de mai sus schimbând întrebarea. (În loc de "Câte mingi au rămas în sala de sport?" am întrebat "Câte mingi a aruncat băiatul pentru ca în sală să rămână 4 mingi?") În final am rezolvat o fişă frontală ce presupunea compunerea şi rezolvarea de probleme pe baza unor imagini date şi colorarea cu verde a cerculeţelor de lângă imaginile ce indicau o acţiune de împingere a obiectelor şi cu albastru pe cele de lângă imaginile ce indicau acţiuni de tragere a obiectelor.




La MM am învăţat cântecul "Uf, de i-ar vedea pisica" pe care l-am cântat în cor, pe grupe, în dialog, cu acompaniament melodico-vizual prin vizionarea unui videoclip. Am explicat versurile pentru a înţelege mai bine textul şi am observat imagini demonstrative.

cobză
vioară
nai
contrabas

Uf, de i-ar vedea pisica

I. Ne cunoaşte-o lume-ntreagă,
   Noi suntem taraful Chiţ,
   Jucăusi şi buni de şagă,
   Suntem cântăreţi vestiţi. - BIS

R. Chiiiiiţ, Chiţ, Chiţ,
    N-avem frică de pisici
    Chiiiiiţ, Chiţ, Chiţ,
    Când nu sunt pe-aici. - BIS

II. Cu o cobză şi-o vioară,
    Cu un nai şi-un contrabas,
    Dăm concerte-n seri de vară,
    Şi cântăm aşa pe nas. - BIS

R. Chiiiiiţ, Chiţ, Chiţ,
     N-avem frică de pisici
    Chiiiiiţ, Chiţ, Chiţ,
    Când nu sunt pe-aici. - BIS

În finalul lecţiei pentru a ne familiariza cu timbrul naiului am audiat piesele "The Lonely Shepherd", "Ciocârlia" şi "Song of Ocarina" interpretate de Gheorghe Zamfir.




0 comentarii:

Trimiteți un comentariu





pe blogul clasei pregătitoare B Bobocei din
Şcoala Gimnazială nr. 59

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Violation Search