marți, 17 martie 2015

Săptămâna 23 - Jocul cu maşinuţe (a II-a oră)

Sunetul d. Literele d şi D. Modificarea unei poveşti audiate (modificarea succesiunii evenimentelor).

Azi la CLR am  intuit imaginile din manual urmărind apoi momentele ilustrate în acestea în cadrul vizionării poveştii "Degeţica" de Hans Christian Andersen.


Am observat în manual locul unde se scrie titlul unei poveşti (în mijlocul rândului) şi unde se scrie numele autorului (pe următorul rând, sub titlu, uşor mai în dreapta faţă de acesta). De asemenea am reţinut faptul că dacă textul este cel original se scrie "de" Hans Christian Andersen, de exemplu, iar dacă textul a fost modificat de autorii manualului pentru a-l face mai accesibil se scrie "după" Hans Christian Andersen. Am încercuit literele "D" şi "d" din titlul şi din numele autorului fragmentului din manual. Am trasat cu creionul peste literele scrise cu linie punctată şi le-am colorat pe cele duble. Am ascultat textul din manual şi am observat că era începutul poveştii. Ajutându-ne de imagini am modificat succesiunea evenimentelor şi am descoperit că povestea nu mai avea logică şi că evenimentele trebuie să se desfăşoare într-o anumită ordine. Astfel dacă am schimba imaginea a treia în care peştii au tăiat tulpina nufărului cu cea de-a patra în care fluturele o trăgea pe Degeţica cu tot cu nufăr pe suprafaţa apei, firul poveştii nu ar mai avea logică fiindcă fluturele nu ar fi putut să o tragă pe fată dacă peştii nu ar fi tăiat mai întâi tulpina nufărului.

Efecte ale forţelor (împingerea, tragerea). Alcătuirea unor probleme prin schimbarea numerelor dintr-o problemă rezolvată.

La MEM am vorbit în mare despre părţile componente ale unei maşini observându-le pe maşinuţe de jucărie şi în imagini demonstrative. Astfel, o maşină are geamuri în faţă (parbriz), în spate (lunetă) şi pe lateral. 


Peste parbriz sunt aşezate ştergătoare de parbriz care folosesc la curăţarea acestuia pe timp de ploaie. 


În partea din faţă sub capotă are un motor care o face să se deplaseze, iar în partea din spate are un portbagaj în care în afară de bagaje se ţin diferite obiecte necesare: roată de rezervă, trusă de prim ajutor, trusă de scule, boxe audio etc. Are de asemenea patru roţi îmbrăcate în cauciucuri. Atât în faţă cât şi în spate există faruri ce au rolul de a lumina pe timp de noapte sau pentru a semnaliza intenţia de a vira la stânga sau la dreapta. 


În partea din faţă atât în stânga, cât şi în dreapta există oglinzi în care se vede ce se întâmplă în spatele şi pe lateralul maşinii. Am reţinut faptul că pe aceste oglinzi scrie mesajul: "obiectele văzute in oglinda maşinii sunt mai aproape decât par", ceea ce înseamnă că cei care conduc maşina trebuie să fie foarte atenţi atunci când privesc în oglinzi. De asemenea există o oglindă în interior în care şoferul priveşte drumul din spatele maşinii văzut prin geamul din spate (lunetă).


În interiorul maşinii sunt două scaune în faţă şi o banchetă în spate (la majoritatea maşinilor), un volan cu care se schimbă direcţia de mers, un claxon pentru avertizarea sonoră, un schimbător de viteze care permite şoferului să meargă mai repede, mai încet sau să meargă cu spatele, iar la picioarele celui ce conduce maşina se află trei pedale dintre care am reţinut pedala de acceleraţie şi pe cea de frână. 


Există de asemenea maşini tip pick up, maşini militare, maşini de Formula 1, utilaje sau maşini decapotabile ce nu au acoperiş.


Am rezolvat problemele ilustrate din manual scriind rezolvarea şi răspunsul corect în căsuţa potrivită. Am observat la prima problemă că tractorul a reuşit să tracteze maşina stricată fiindcă avea o forţă mai mare. Am desenat şi rezolvat o problemă asemănătoare cu prima schimbând însă numerele. Am numerotat maşinile din imaginile date în ordinea crescătoare a forţei pe care o au atunci când tractează o altă maşină.

La AVAP am învăţat să desenăm diferite modele de maşinuţe folosind linia ca element de limbaj plastic. Am urmărit desenul model şi explicaţiile şi am desenat pas cu pas modelele propuse.



0 comentarii:

Trimiteți un comentariu





pe blogul clasei pregătitoare B Bobocei din
Şcoala Gimnazială nr. 59

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Violation Search