miercuri, 18 martie 2015

Săptămâna 23 - Jocul cu maşinuţe (a III-a oră)

Sunetul d. Literele d şi D. Recunoaşterea unui obiect, prin formularea de întrebări despre caracteristicile acestuia.

Azi la CLR am citit în cor pe litere şi silabe cuvintele scrise sub imaginile din manual, am unit întrebările ce ne-au fost citite cu răspunsul indicat de imagini şi cuvintele citite anterior, am formulat şi noi întrebări cu privire la imaginile date, apoi am trasat după contur cuvintele. Am citit cuvintele propuse în manual, le-am explicat mai ales pe cele care aveau sens multiplu formulând propoziţii cu acestea ("dar" - Eu am primit un dar minunat. - sensul de cadou; Aş vrea să merg, dar nu pot. - se poate înlocui cu "însă", "cod" - Telefonul are un cod de blocare. - număr secret ştiut doar de proprietar; Am prins un cod. - sensul de peşte, "rod" - Iepurii rod morcovi.; Mă rod pantofii.; Toamna aduce rod bogat.), am format cuvintele pe alfabetar, apoi le-am scris pe caietul cu foaie velină formând o coloană de cuvinte. Am trasat apoi cu creionul peste cuvintele scrise cu linie punctată.


Trăire şi manifestare emoţională, starea de bine. Emoţii de bază - bucurie, tristeţe.

La DP am discutat despre emoţiile de bază - bucurie, tristeţe sesizând schimbările la nivelul feţei în momentul când se trece de la o stare la alta. Am jucat un joc în care am adoptat cu toţii mai întâi o atitudine veselă, apoi una tristă şi am analizat feţele colegilor observând cu atenţie schimbările survenite (zâmbet, ochii şi sprâncenele ridicate la bucurie şi coborâte la tristeţe etc.)

 

Am privit mai apoi două imagini pe care le-am explicat. Astfel în prima imagine era vorba despre faptul că o persoană veselă în mijlocul a mult mai multe persoane triste iese în evidenţă şi de cele mai multe ori reuşeşte să schimbe şi starea de spirit a celor din jur. În cea de-a doua imagine era vorba despre persoanele care afişează un zâmbet mimând fericirea în faţa celorlalţi, deşi ei sunt în realitate foarte trisţi. Am discutat despre această situaţie în care sunt puşi uneori actorii sau alte persoane ce lucrează cu oamenii, dar mai ales cu copiii, situaţie în care indiferent de starea lor sufletească, sunt nevoiţi să afişeze o mină fericită pentru a nu-i întrista pe cei din jur şi pentru a-şi duce la bun sfârşit misiunea / rolul.

 
Am intuit imaginile din manual şi am colorat cu roşu casetele de lângă pozele ce exprimau bucurie şi cu negru pe cele de lângă imaginile ce exprimau tristeţe. În finalul lecţiei am desenat un chip bucuros şi unul trist.

Timbrul

La MM am învăţat cântecul "Podul de piatră" pe care l-am cântat în cor, pe echipe, cu acompaniament melodico-vizual prin vizionarea unui videoclip. Am jucat jocul aferent acestui cântec în care copiii se ţin de mâini fiind faţă în faţă, iar perechile astfel formate trec pe sub podul de mâini încercând să iasă până când melodia ajunge la versul "Podul de piatră s-a dărâmat". În acest moment copiii ce formează podul lasă mâinile jos prinzând pe cei ce nu au reuşit să iasă la timp. Cei prinşi ies din joc.


 Podul de piatră

Podul de piatră s-a dărâmat
A venit apa şi l-a luat
Vom face altul
Pe râu, în jos
Altul mai trainic şi mai frumos.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu





pe blogul clasei pregătitoare B Bobocei din
Şcoala Gimnazială nr. 59

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Violation Search