vineri, 27 martie 2015

Săptămâna 24 - Fantezie şi creaţie (a V-a oră)

Sunetul f. Literele f şi F. Corespondenţa cuvânt - imagine.

Azi la CLR am repetat sunetul "f" şi literele "f", "F" învăţate în această săptămână. Am învăţat poezia literei "F" din caietul "Alfabetul ştrengărel": "Fluturele stă pe floricică, / Pe o fântână urcă o furnică, / Pe o frunză stă o gâză mică, / Şi-aprinde un felinar de frică", pe care am repetat-o oral în cor, apoi pe măsură ce spuneam fiecare cuvânt repetat, iar mai apoi recitat din memorie, mutam degetul de la un cuvânt la altul. Am făcut acest exerciţiu pentru a ne obişnui cu modalitatea de scriere şi citire de la stânga la dreapta şi pentru a ne antrena memoria fotografică prin asocirea vizuală a cuvântului rostit cu modul lui de scriere. Am încercuit cu roşu literele "f" şi cu albastru literele "F" întâlnite în versurile poeziei şi în cuvintele asociate imaginilor propuse în caietul "Alfabetul ştrengărel". Am colorat bulina corespunzătoare literei "f" din denumirea unor imagini şi am trasat conturul literelor "f", "F" în caietul "Alfabetul ştrengărel" şi în cel de semne grafice. Am colorat cu ce culori am dorit literele model "f" şi "F" şi  literele cu chip. Am împodobit literele model cu flori, fluturi şi feţe vesele.

Schimbarea formei corpurilor. Transformarea unei probleme prin reducerea numărului de operaţii. 

La MEM am rezolvat problemele ilustrate propuse în manual sesizând modul în care se poate transforma o problemă cu două operaţii de adunare într-o problemă cu o singură adunare, prin efectuarea uneia dintre ele. De exemplu la prima problemă se adunau cei 5 fluturi confecţionaţi de o fetiţă pe nume Anca cu cei 3 confecţionaţi de Magda şi cu cei 2 confecţionaţi de Cristina. (5 + 3 + 2 = 10) La a doua problemă pe care am compus-o am schimbat datele ştiind că Magda şi Cristina au confecţionat împreună 5 fluturi. Astfel operaţia prin care se rezolva problema a devenit: 5 + 5 = 10 fiindcă 3 + 2 s-a transformat prin rezolvarea operaţiei în 5. În finalul lecţiei, desenând, am compus şi am rezolvat câte două probleme în care se adunau 3 termeni pentru a afla suma lor.

La MM am interpretat cântecul "Iepurele şi ariciul" învăţat ora trecută, cântându-l în cor, pe grupe, în lanţ, cu solist, pe roluri, cu acompaniament melodico - vizual prin vizionarea unui videoclip. La finalul orei am desenat pe caietul cu foaie velină un fragment din cântecul învăţat.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu





pe blogul clasei pregătitoare B Bobocei din
Şcoala Gimnazială nr. 59

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Violation Search