vineri, 13 martie 2015

Săptămâna 22 - Medii de viaţă (a V-a oră)

Azi la CLR am repetat sunetele "ă" şi "l" şi literele "ă", "Ă", "l" "L" învăţate în această săptămână. Am învăţat poezia literei "Ă" din caietul "Alfabetul ştrengărel": "Ă şi A e semn că doare / A şi Ă spun când apare / Durerea de dinţi şi când / La dentist ajung plângând.", pe care am repetat-o oral în cor, apoi pe măsură ce spuneam fiecare cuvânt repetat, iar mai apoi recitat din memorie, mutam degetul de la un cuvânt la altul. Am făcut acest exerciţiu pentru a ne obişnui cu modalitatea de scriere şi citire de la stânga la dreapta şi pentru a ne antrena memoria fotografică prin asocirea vizuală a cuvântului rostit cu modul lui de scriere. Am încercuit cu roşu literele "ă" şi cu albastru literele "Ă" întâlnite în versurile poeziei şi în cuvintele asociate imaginilor propuse în caietul "Alfabetul ştrengărel". Am colorat bulina corespunzătoare literelor "ă" şi "l" din denumirea unor imagini şi am trasat conturul literelor "ă", "Ă", "l" şi "L"  în caietul "Alfabetul ştrengărel" şi în cel de semne grafice. Am colorat cu albastru literele model "ă" şi "Ă" şi cu ce culori am dorit literele cu chip "ă", "Ă", "l" şi "L".

Subterestru - Alcătuirea şi rezolvarea de probleme după imagini date.

La MEM am continuat discuţia despre mediul de viaţă subpământean şi despre animalele ce se adăpostesc aici. Pentru a afla lucruri noi, dar şi pentru a ne fixa cunoştinţele deja dobândite am vizionat un material PPS discutând pe baza acestuia.



Am alcătuit şi rezolvat probleme intuind imaginile din manual şi scriind rezolvarea în casete. În finalul lecţiei am compus două probleme de adunare şi două de scădere pe care le-am desenat şi rezolvat pe caietul cu foaie velină. În compunerea acestor probleme am utilizat desene ce reprezentau animale subterane învăţate.

La MM am învăţat partea a doua a cântecului "Elefantul Cici" pe care l-am cântat în cor, pe grupe, în dialog, cu solist, cu acompaniament melodico - vizual prin vizionarea unui videoclip.


"Elefantul Cici"

Partea I

I. Elefantul Cici
   Şi -a pierdut cipicii,
   Şi acuma plânge
   Şi cere furnicii:
R.Unde-mi sunt cipicii
   Dă-mi-i înapoi!
   Că mă-nfurii tare
   Şi calc pe muşuroi.

II. Furnicuţa ţipă:
    Pleacă de aici!
    Eu sunt mică, mică
    Şi am cipicii mici.
.   Cu cipicii tăi
    Nu am ce să fac
    Caută-i mai bine,
    La tine în dulap!

R.Unde-mi sunt cipicii
   Dă-mi-i înapoi!
   Că mă-nfurii tare
   Şi calc pe muşuroi.

Partea a II - a

III. Bine, recunosc!
     Am luat ai tăi cipici,
     Vreau să deschid în ei
     Magazin pentru furnici.
     Într-un cipic vor fi
     Un teatru şi-o grădină,
     În doi fac magazine
    Şi-n ultimul piscină.

R. La mine sunt cipicii
    Şi nu ţi-i dau-napoi,
    Îi folosesc mai bine
    Eu şef de muşuroi.

IV. Când totul va fi gata,
     Te invităm aici
     Să faci baie-n piscină
     Şi să-ţi cumperi cipici.

R.Unde-mi sunt cipicii
   Dă-mi-i înapoi!
   Că mă-nfurii tare
   Şi calc pe muşuroi.

R. La mine sunt cipicii
    Şi nu ţi-i dau-napoi,
    Îi folosesc mai bine
    Eu şef de muşuroi.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu





pe blogul clasei pregătitoare B Bobocei din
Şcoala Gimnazială nr. 59

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Violation Search