luni, 23 martie 2015

Săptămâna 24 - Fantezie şi creaţie (prima oră)

Sunetul f. Literele f şi F. Identificarea, dintr-un şir, a cuvintelor care încep / se termină cu sunetul f.

Azi la CLR am realizat mai întâi un fluture dintr-un şerveţel folosind tehnicile de colorare, pliere, lipire, asamblare şi decorare.


Am urmărit  imagini cu fluturaşi realizaţi prin diferite tehnici sau utilizaţi ca formă de bază în diferite contexte.


Am sesizat că cuvântul "fluture" începe cu sunetul "f". Am dat exemple de cuvinte care încep cu sunetul "f", care îl au în interior sau care se termină cu acest sunet. Am rezolvat exerciţiul 1 din manual colorând bulinele ce corespundeau sunetului "f" din cuvintele asociate unor imagini. Am scris în casetă numărul de silabe pentru fiecare cuvânt în parte. Am vizionat  "Povestea literei F" de pe CD-ul "Alfabetul din poveşti" de la Editura Edu şi am reţinut asemănarea literei "F" cu sfârleaza şi asemănarea lui "f" cu furnicuţa. Am intuit literele "F" şi "f" precizând elementele grafice componente şi ordinea corectă a desenării / scrierii acestora ("F" - o linie verticală scrisă de sus în jos, o linie orizontală în partea dreaptă sus a liniei verticale şi o a doua linie orizontală în dreapta mijloc a liniei verticale; "f" - un bastonaş lung şi o linie orizontală scurtă la mijloc). Am observat pe o fişă demonstrativă modalitatea diferită de scriere a literelor "F" şi "f" în funcţie de tipul de scris ales.



Am colorat  / încercuit cu albastru litera "F" şi cu roşu litera "f" pe o fişă dată şi pe o foaie dintr-un ziar / revistă. Am rezolvat exerciţiul 2 trasând o linie de la fiecare literă la figura geometrică cu care seamănă.

Schimbarea formei corpurilor (deformare) - Schimbarea componentelor unei probleme fără ca tipul de probleme să se schimbe.

La MEM am discutat despre materialele care-şi păstrează forma şi despre cele care se deformează uşor. Ne-am oprit asupra acestora din urmă şi, analizând imaginile ce însoţeau problemele din manual, am discutat despre cocă, plastilină şi lut ca materiale uşor deformabile. Am învăţat că acei oameni care modelează coca pentru a face pâine, covrigi şi alte produse de brutărie se numesc modelatori, iar cei ce le coc se numesc cocători. Am rezolvat problema propusă scriind operaţia şi rezultatul în căsuţa potrivită. Am compus o problemă asemănătoare cu cea de mai sus schimbând oamenii ce modelau coca cu copii care modelau plastilina. Am observat că deşi am schimbat componentele problemei rezolvarea şi răspunsul au rămas aceleaşi. Am discutat apoi despre meseria de olar şi despre modul în care el făureşte la Roata Olarului obiecte din lut. Pentru a înţelege mai bine acest procedeu am urmărit un material video grăitor.


Am vizionat imagini cu farfurii din lut şi vaze decorate cu modele tradiţionale: "cocoşul", "Pomul vieţii" etc. şi am reţinut zona Horezu din ţara noastră, celebră pentru acest meşteşug.


În completarea materialului video şi pentru a ne fixa mai bine modul în care au fost lucrate vasele din imagini, am urmărit un alt material în care o doamnă meşter popular prezintă acest meşteşug al olăritului în timp ce decorează o farfurie tradiţională, şi unul în care sunt prezentate câteva tehnici de decorare.

 


În finalul lecţiei am rezolvat problema propusă în manual adunând obiectele din lut create de meşter, apoi am compus şi rezolvat o altă problemă în care micii olari pictează farfurii şi căni.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu





pe blogul clasei pregătitoare B Bobocei din
Şcoala Gimnazială nr. 59

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Violation Search