joi, 19 martie 2015

Săptămâna 23 - Jocul cu maşinuţe (a IV-a oră)

Sunetul d. Literele d şi D. Punerea în corespondenţă a cuvintelor din 1 - 2 silabe cu imagini.

Azi la CLR am citit în cor cu ajutor, pe litere şi silabe cuvintele din coloana din stânga, apoi am unit aceste cuvinte cu imaginile corespunzătoare din coloana din dreapta. Am încercuit literele "d" şi "D" din cuvintele date. Am formulat propoziţii despre obiectele ilustrate în imagini. Am rezolvat cerinţele specifice materiei CLR într.-o fişă interdisciplinară urmând ca exerciţiile specifice materiei MEM să fie rezolvate în cadrul acestei ore. Fişa pentru CLR presupunea colorarea săgeţii ce ducea către litera "D", încercuirea literelor "D", numărarea lor şi scrierea numărului corespunzător în căsuţa dată, citirea cuvintelor propuse, colorarea literelor "d" şi "D" şi scrierea după model a literei "D".



În finalul lecţiei am colorat pe o fişă de lucru conform cerinţei cu violet "D" şi cu verde "d".


Mişcarea corpurilor. Alcătuirea unor probleme prin schimbarea întrebării dintr-o problemă rezolvată.

La MEM am creat cu ajutorul unor maşinuţe o parcare şi folosindu-ne de acestea am rezolvat diferite cerinţe: Câte maşini sunt în total? Puneţi în cealaltă parte a parcării tirurile. Număraţi-le. Puneţi în cealaltă parte a parcării maşinile mici. Număraţi-le. Câte maşini sunt albastre? Dar gri? Câte au culoarea verde pe ele? Câte maşini decapotabile sunt? Am făcut apoi întrecere între cele trei tiruri prin împingerea lor pe masă pentru a vedea care dintre ele ajunge mai departe şi care a avut viteză mai mare. Am făcut acelaşi exerciţiu cu maşinile mici. Am observat că în cazul a două maşini: una de F1 foarte uşoară şi una decapotabilă din fier exista la nivelul roţilor din spate un mecanism care dacă maşina era trasă înapoi şi apoi dată drumul ea se deplasa singură fără a o împinge. Am făcut întrecere între aceste două maşini şi am sesizat că, deşi amândouă aveau acelaşi mecanism de propulsie, maşina de F1 a ajuns mai departe având şi o viteză mai mare deoarece era mai uşoară decât cealaltă. Am analizat imaginea din manual de la prima problemă în care doi copii lansau o maşină de la unul la altul în linie dreaptă, iar un alt copil lansa o maşină de pe o rampă. Am observat într-un exerciţiu practic în care am lansat o maşinuţă de pe un plan înclinat (o carte) că aceasta a prins mai mare viteză şi a ajuns mai departe decât o maşinuţă lansată în linie dreaptă. Am colorat maşinuţa de pe rampă fiindcă se mişca mai repede.
Am rezolvat problema 2 scriind în spaţiul adecvat răspunsul. Am compus şi rezolvat o problemă asemănătoare cu cea de la exerciţiul precedent în care am schimbat întrebarea (În loc de "Câte maşini au rămas în parcare?" am formulat întrebarea "Câte maşini au plecat?").
Am rezolvat partea a doua a fişei interdisciplinare ce presupunea numărarea puilor şi încercuirea cifrei corespunzătoare cu verde, numărarea ouălor şi încercuirea cifrei potrivite cu roşu, numărarea tuturor ouălor şi încercuirea cifrei potrivite cu albastru, scrierea operaţiei corespunzătoare în căsuţele date, desenarea a 4 râme pentru puişori, numărarea celor cuminţi şi colorarea lor, numărarea celor neascultători, numărarea tuturor puilor, scrierea operaţiei potrivite în căsuţele date, completarea cuiburilor cu ouă conform numărului de ouă indicat dedesubt.



Trăire şi manifestare emoţională, starea de bine. Emoţii de bază - bucurie, tristeţe.

La DP am asculatat textul "Uriaşul şi Pitica" din care am învăţat că nu este frumos să etichetezi oamenii după aspectul lor fizic, că trebuie să fim prietenoşi cu toată lumea, iar atunci când cineva are nevoie de ajutor şi este trist să încercăm să-l înveselim şi să-l facem să se simtă amai bine.

La AVAP am realizat remorca folosind tehnicile de decupare a şablonului dat, îndoire pe liniile punctate, lipire şi decorare.


0 comentarii:

Trimiteți un comentariu





pe blogul clasei pregătitoare B Bobocei din
Şcoala Gimnazială nr. 59

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Violation Search