miercuri, 25 martie 2015

Săptămâna 24 - Fantezie şi creaţie (a III-a oră)

Sunetul f. Literele f şi F.

Azi la CLR am adăugat elemente la litera "F" dată pentru a realiza diferite desene. Astfel am realizat un steag şi o cifră 8 digitală. Intuind imaginile din manual am creat o poveste cu titlul: "Cum s-a născut floarea-soarelui?" Am discutat despre floarea soarelui, punctând faptul că din seminţele acesteia se obţine uleiul de floarea soarelui şi că alături de acesta oamenii mai folosesc la salate ulei de măsline sau ulei din sâmburi de struguri. 


Am ascultat "Legenda florii soarelui" pentru a afla originile acestei plante.
 


Am trasat cu creionul peste literele "f" şi "F" scrise cu linie punctată şi le-am colorat pe cele duble. Am desenat pe caietul cu foaie velină părţi din povestea audiată, apoi am colorat cele patru imagini din manual.

Trăire şi manifestare emoţională, starea de bine. Emoţii de bază - bucurie, tristeţe.

La DP am ascultat şi discutat pe baza a două texte: "De ce nu suntem fericiţi?" şi "Azi e o zi minunată!" concluzionând că pentru a fi fericiţi trebuie să vedem mereu partea plină a paharului, să observăm lucrurile frumoase ce ne înconjoară zi de zi şi să ne începem întotdeauna ziua cu un gând frumos. E important de asemenea să apreciem persoanele din viaţa noastră şi lucrurile pe care le avem şi nu să fim nefericiţi din cauza celor ce ne lipsesc.





Am desenat expresiile faciale lipsă asociate stării sufleteşti a personajelor din imaginile propuse în manual, am discutat pe marginea acestora şi am dat exemple de ce am putea face să schimbăm starea de tristeţe a personajului cu o stare de bucurie.

La MM am învăţat cântecul "Iepurele şi ariciul"  amintindu-ne povestea urmărită ieri la ora de AVAP. Am cântat melodia în cor, pe grupe, cu acompaniament melodico-vizual prin vizionarea unui videoclip. Am explicat cuvintele noi şi le-a folosit în propoziţii create de noi pentru a ne fixa înţelesul acestora.


"Iepurele şi ariciul"

I. Sub stejarul din pădure,
   Chiar lângă tufa de mure,
   S-a-ntâlnit un iepuraş
   C-un arici de la oraş.

II. Urecheatul, îngâmfat,
    Pe ţepos l-a acostat,
    Sub stejar el l-a oprit
    Şi-i spune uimit:

R. Ce hăinuţă ţi-ai luat!
    Eşti urât, eşti un ghimpat!
    Uite la hăinuţa mea...
    Parcă e de nea! - BIS

III. Ariciul se dă-napoi...
     Face doi paşi: unu, doi...
     Dezmierdându-şi ţepele
     Masează lăbuţele.

IV. Ariciul gândi cu milă
      La sărmanul Urechilă
      Către el s-a îndreptat
      Şi-astfel l-a-ntrebat:

R. Ce faci cu hăinuţa ta,
     Când te atacă vulpea?
     Că eu mă fac ghemotoc
     Şi o-nţep în bot. - BIS

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu





pe blogul clasei pregătitoare B Bobocei din
Şcoala Gimnazială nr. 59

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Violation Search