luni, 30 martie 2015

Săptămâna 25 - Sărbătoarea Paştelui (prima oră)

Sunetul b. Literele b şi B Identificarea, dintr-un şir, a cuvintelor care încep / se termină cu sunetul b.

Azi la CLR am discutat despre sărbătoarea Paştelui (când se sărbătoreşte, ce se sărbătoreşte de Paşti, oul ca simbol pascal). Pentru a ne însuşi câteva cunoştinţe referitoare la oul încondeiat am vizionat un material PPS din care am aflat semnificaţia, dar şi originile acestuia, precum şi modalităţi de încondeiere a ouălor de Paşti. În completarea materialului am vizionat imagini cu diferite ouă de Paşti.



Ouă cu mărgele
Ouă sculptate
Ouă - tehinica Quilling

Am dat exemple de cuvinte care încep cu sunetul "b", care îl au în interior sau care se termină cu acest sunet. Am încercuit imaginile a căror denumire se termina cu "b" de la exerciţiul 1 din manual. Am vizionat  "Povestea literei B" de pe CD-ul "Alfabetul din poveşti" de la Editura Edu şi am reţinut asemănarea literei "B" cu ochelarii de soare ai bufniţei şi asemănarea lui "b" cu ciocul bufniţei prins cu un cârlig pentru a nu mai deranja pădurea noaptea cu sunetele sale. De asemenea am reţinut că "B" are două burţi, iar "b" are doar una şi că "B" se deosebeşte de "D" prin faptul că se strânge tare cu cureaua la mijloc. Am intuit literele "B" şi "b" precizând elementele grafice componente şi ordinea corectă a desenării / scrierii acestora ("B" - o linie verticală scrisă de sus în jos, două semicercuri, cel de sus puţin mai mic decât cel de jos, aşezate în dreapta liniei verticale; "b" - o linie verticală scrisă de sus în jos şi un semicerc de la mijlocul liniei verticale până jos aşezat în dreapta liniei). Am observat pe o fişă demonstrativă modalitatea diferită de scriere a literelor "B" şi "b" în funcţie de tipul de scris ales.



Am colorat  / încercuit cu albastru litera "B" şi cu roşu litera "b" pe o fişă dată şi pe o foaie dintr-un ziar / revistă. Am subliniat litera "B" cu galben şi litera "b" cu verde în cuvintele ilustrate în manual. Am trasat cu creionul peste liniile punctate scriind literele învăţate după model. Am colorat apoi literele duble din manual. În finalul lecţiei am decorat ouăle de Paşte de la exerciţiul 2 cu literele de tipar învăţate.

Obiceiuri de Paşte. Transformarea unei probleme de adunare în problemă de scădere şi invers.

La MEM am rezolvat prima problemă intuind imaginea din manual. Am compus şi rezolvat apoi o altă problemă asemănătoare cu prima, transformând-o din problemă de adunare în problemă de scădere. Am realizat desenul potrivit în caseta dată şi am observat că scăderea este de fapt operaţia inversă adunării. Am scris în caseta dată la exerciţiul 3 cu 2 mai mult decât numărul ouălor. Am recapitulat tipurile de linii învăţate: verticală, orizontală şi oblică şi am decorat cu ajutorul acestora cele 4 ouă desenate în manual. În final am desenat după model şi apoi am colorat un ou de Paşti.

 

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu





pe blogul clasei pregătitoare B Bobocei din
Şcoala Gimnazială nr. 59

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Violation Search