joi, 5 martie 2015

Săptămâna 21 - Primavara (a IV-a oră)

Azi la CLR am ascultat poezia "Primăvara" de V. Alecsandri, apoi, inspirându-ne din versurile acesteia am realizat un poster prin care să vestim "Carnavalul primăverii" folosind desene, simboluri, litere şi cuvinte cunoscute.

 Primăvara

A trecut iarna geroasă,
Câmpul iar a înverzit
Rândunica cea voioasă
La noi iarăşi a
sosit.

Dintr-o creangă-n alta zboară
Sturzul galben, aurit
Salutare, primăvară,
Timp frumos, bine-ai venit!

Turturelele se îngână,
Mii de fluturi vezi zburând
Şi pe harnica albină
Din flori miere adunând.

Cântă cucu-n dumbrăvioară
Pe copacul înflorit,
Salutare, primăvară,
Timp frumos, bine-ai venit!


Am trasat apoi o linie de la imagine la litera ce corespundea sunetului cu care începea cuvântul ce denumea imaginea. În finalul lecţiei am rezolvat sarcinile unei fişe de lucru ce presupunea citirea unor litere, silabe şi cuvinte ce conţineau sunetul "e", colorarea şi încercuirea literei "e" cu albastru şi a literei "E" cu verde, numărarea literelor găsite şi scrierea cifrei corespunzătoare în căsuţa potrivită, despărţirea în silabe a unor cuvinte, colorarea cu roşu a bulinei corespunzătoare sunetului "e", alcătuirea în grupuri de 5 copii a unor propoziţii cu cuvinte date şi prezentarea acestora în faţa clasei, scrierea cu cariocă albastră peste literele date, apoi alcătuirea de propoziţii cu cuvântul preferat.



Legume de primăvară. Rezolvarea de probleme cu operaţii de scădere cu 1 - 5 unităţi

La MEM am vorbit despre legumele de primăvară amintind: salata verde, ridichea, ceapa verde etc. Am discutat despre modul de consumare a acestora şi despre beneficiile aduse sănătăţii. Am vizionat un material PPS ce prezenta povestea rusească "Ridichea uriaşă" şi am discutat pe baza acesteia. Am desprins de asemenea învăţămintele din textul lecturii: atunci când ne unim forţele reuşim mai uşor în ceea ce avem de făcut şi orice persoană, oricât de neînsemnată ar părea îţi poate oferi ajutorul atunci când ai nevoie.
 

Am rezolvat problemele de scădere propuse în manual scriind atât rezolvarea cât şi răspunsul corect în căsuţele adecvate. În finalul lecţiei am jucat un joc în cadrul căruia un elev compunea o problemă, apoi numea un coleg care o rezolva oral. Clasa împreună cu elevul care a compus problema aprobau rezultatul corect sau îl corectau dacă era greşit.

Reguli de organizare a învăţării

La DP am ascultat textul "Greierele Mişu şi Nica Furnica" din care am învăţat că este important să avem un program organizat, că trebuie după ce venim de la şcoală să ne odihnim, apoi trebuie să ne gândim dacă avem ceva important de făcut pentru a doua zi, şi numai după ce am rezolvat ceea ce aveam de lucru ne putem juca în voie. De asemenea este important să respectăm orele pentru servit masa şi cele de somn. Dacă aceste reguli sunt respectate atunci a doua zi vom fi veseli, plini de energie şi dornici de a învăţa multe lucruri interesante.

Coroniţa primăverii

La AVAP am realizat coroniţa primăverii utilizând tehnicile de tăiere, decupare a hârtiei glasate, asamblare şi lipire a floricelelor pe coroniţă.


0 comentarii:

Trimiteți un comentariu





pe blogul clasei pregătitoare B Bobocei din
Şcoala Gimnazială nr. 59

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Violation Search