joi, 12 martie 2015

Săptămâna 22 - Medii de viaţă (a IV-a oră)

Sunetul l. Literele l şi L. Colaj din desene / cuvinte / simboluri.

Azi la CLR am discutat despre mediul de viaţă subpământean dând exemple de animale ce trăiesc sub pământ, prezentându-le apoi succint pe fiecare dintre ele. Am vorbit despre cârtiţă, furnică, râmă şi şarpe, iar mai apoi am realizat un colaj cu ajutorul desenului şi al cuvintelor în care am ilustrat mediul de viaţă subterestru.


Am citit cuvintele propuse în manual, le-am format pe alfabetar, apoi le-am scris pe caietul cu foaie velină formând o coloană de cuvinte. Am observat că cuvântul "cal" este inversul cuvântului "lac".


 Polii - Alcătuirea şi rezolvarea de probleme după imagini date.

La MEM am discutat, observând globul pământesc şi planiglobul, pe baza unei prezentări PPS, despre polii Pământului: Polul Nord aflat sus care se numeşte Arctica şi Polul Sud aflat jos care se numeşte Antarctica, despre animalele specifice acestui mediu, despre locuitorii zonelor polare şi despre fenomenul aurora polară ce se întâlneşte doar în aceste zone ale Pământului. Am vizionat apoi un material video în care era prezentat modul în care vulpea îşi caută hrana în ţinuturile polare. 





Am intuit imaginile din manual şi pe baza acestora am compus şi rezolvat probleme scriind atât rezolvarea, cât şi răspunsul corect în căsuţele adecvate. 

Reguli de organizare a învăţării

La DP am ajutat-o pe Nica Furnica - personajul din manual - să identifice imaginile în care erau ilustrate activităţi care ajută elevii să înveţe mai bine. Astfel, am scris un "X" sub aceste imagini discutând pe baza acestora, dar şi pe baza celor ce ilustrau comportamente greşite. În finalul lecţiei am colorat imaginile ce înfăţişau activităţile corecte de învăţare. 

Vulpea - origami

La AVAP am continuat discuţia despre vulpe, am cântat cântecul "Vulpe, tu mi-ai furat gâsca!".


Mai apoi, urmărind etapele de lucru ilustrate în fotografii am realizat capul vulpiţei utilizând tehinica origami de îmdoire a hârtiei. Am decupat mai întâi pătratul imprimat cu textura blăniţei vulpii, am îndoit conform etapelor ilustrate, apoi am completat figura prin desenarea feţei.


0 comentarii:

Trimiteți un comentariu





pe blogul clasei pregătitoare B Bobocei din
Şcoala Gimnazială nr. 59

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Violation Search